Krijgt ze voldoende voeding?? Doe ik het goed

A

Anoniem

Guest
Dag mede mama's,

Ik wil graag even weten of onze dochter voldoende voeding krijgt? Dus graag input??
Enorm bedankt alvast.

Dit is het schema onze dochter (bijna 9 maanden):

7.30        opvolgmelk / pyjamapap 200 cc (drinkt ze zelden leeg)
10.30     fruit
12.30     boterham + kleine fles van 100 cc (drinkt ze zelden leeg)
15.00     yogolino of volle yoghurt
17.30   warm eten ( vaak een potje vanaf 8 mnd)
19.00   pyjamapap of pap op een bord
Soms krijgt ze een koekje, natuurlijk ook water want sap lust ze niet en thee ook niet. Onze kleine is erg moeilijk met eten.
Wat doen jullie trouwens op een boterham voor beleg? Ik heb tot nu toe alleenn nog maar leverpastei geprobeerd. Maar op de lijst van het cb staat het niet genoteerd.
Ben nieuwsgierig naar jullie reacties.

Fijne woensdag verder,

Gr. Mama van bijna 33

Hoi,

Je lijstje ziet er prima uit hoor. Een beetje zoals het lijstje hier:

7:00 bordje pap (Jaja sinds 2 dagen eet ze eindelijk pap) van 200cc opvolgmelk
9:30 fruit (2 a 3 vruchten)
12:00 1 eigen gemaakte boterham of 2 van de bakker, met melk (3 slokjes)
15:00 koekje/ontbijtkoekje
17:45 warm (potje), na toetje (yoghurt, vla, danoontje)

Tussen door krijgt ze vaak sap, limonade, diksap. Water wil ze niet, thee ook niet. Melk is en blijft een probleem bij Tess.

Op je vraag wat eet ze op brood:
- kipfilet
- smeerworst (niet zo vaak meer)
-  smeerkaas
- appelstroop
- jam (delight)

Ik hoop dat je hier een beetje mee geholpen bent. Groeit je kindje goed (volgens de curve?), dan zou ik me niet te veel zorgen maken, ze geven zelf snel aan als ze meer nodig hebben of even genoeg gehad hebben.

Groetjes Nanda, mv Tess (10mnd)

Dat is ongeveer hetzelfde wat Mirthe krijgt en zij is 10,5maand oud. Dus moet wel genoeg zijn lijkt mij.

Hiya,

Volgens mij doe je het prima. Ik heb zelf ook af en toe zoiets van "doe ik het wel goed, is wat ik mijn zoon te eten geef wel gevarieerd genoeg en gezond etc etc" waar het uiteindelijk op neer komt denk ik is, groeit je kleine meid goed, slaapt ze goed 's nachts en lijkt ze niet hongerig? Als dat allemaal in orde is dan is er niks aan de hand.

oh en schema voor mijn bijna 10 maanden oude zoon is:

6:30/7:00 flesvoeding, ongeveer 180cc
9:00 yoghurt met fruit of bordje pap
11:00 flesvoeding, ongeveer 180cc maar dat drink ie bijna nooit leeg en dan een dutje
13:00 fruithap of boterham met kaas of suikervrije jam
15:00 flesvoeding 150cc
17:00 warm eten (potje kalkoen met rijst en groenten en dat soort dingen)
19:00 laatste flesje 180cc en dan naar bed

tussendoor eet ie rijstwafels of mozzarella kaas (gepasturiseerd) of mandarijntjes en appelsap of water. Hij is een flinke eter en op het moment zo actief als een wervelwind dus ik ga er van uit dat zolang zijn gewicht op een normaal tempo omhoog gaat het allemaal wel in orde is. Er bestaat hier niet zoiets als het CB dus ik moet het zelf een beetje uitvogelen.

Ajuus, ilja mv Maximus 30-08-2006

Hoi,

Julian's schema is als volgt (hij is bijna 10 maanden):

8 uur brood met fles 200cc
1030 uur fruit (eerst potjes nu steeds vaker echt fruit)
1200 uur brood met fles 200cc
1500 uur sap met rijstewafel of soepstengel oid
1745 uur warme hap (eerst potje nu steeds vaker zelf gekookt) met een toetje en dat is biogarde ong. 100cc
Tot  een week geleden had hij om 1915 nog een fles van 200cc, maar die is er nu af en dat is thee met wat melk tegen het looiige,  geworden (paar slokjes heeft hij genoeg).

Eerst deed ik alleen boter op zijn brood en toen at hij daar lekker van. Op vakantie at hij over het algemeen wat minder goed, maar ach, het was ook warm. Thuis deed ik toen leverpastei of smeerkaas op zijn brood en hij at alleen maar slechter. Nu doe ik weer alleen boter en hij eet er weer smakelijk van. Met zoetigheid wacht ik nog even, dat bederft m.i. de smaak alleen maar.

De pap die jij savonds geeft zou ik naar de ochtend verplaatsen. Nog wel een flesje savonds, maar ook zonder rijstebloem oid. Daarna dit flesje weglaten (en dan bijv. thee).   En dan je zuivel om 3 uur als toetje gaan gebruiken.
Ik vond die overgangen steeds eng en ik dacht steeds: maar het gaat nu toch goed? Straks is hij helemaal van slag. Maar dat is eigenlijk nooit gebeurd. En het schema dat hij nu heeft lijkt al helemaal op een volwassenschema.

Succes ermee!

Groetjes,
Ellen

Hoi hoi,

Twan's schema ziet er als volgt uit, hij is nu 9,5 maand oud;

07.30 uur 200 ml pap
10.30 uur koekje en diksap (sap met water, roosvicee oid)
12.00 uur boterham (pindakaas, appelstroop, smeerkaas, leverpastei, banaan, aardbei (maar daar krijgt hij bultjes van), en heel af en toe chocopasta) en 100 ml melk uit een beker.
15.30 uur heel potje fruit of 1 1/2 stuk vers fruit
17.30 uur warm eten en toetje

Hij krijgt ook 5 druppels vit. D extra en over de hele dag diksap aangeboden. Vaak heeft hij dan aan t eind van de dag 250 ml diksap opgedronken. Ze moeten 500 ml vocht per dag binnenkrijgen das incl. pap, melk, fruit en drinken.

Liefs Maaike mv Twan

Terug
Bovenaan