Krijsen bij wakker worden

Mijn zoontje van 2 begint altijd meteen te krijsen als hij wakker wordt en zeer regelmatig is dit al om 5 uur 's nachts. Hij is een echte volhouder en krijst makkelijk een uur tot anderhalf achter elkaar als we hem niet uit bed halen. Maar wij vinden 5 uur echt te vroeg! Heeft iemand tips hoe we ervoor kunnen zorgen dat hij eerst even gaat spelen of weer gaat slapen of iets dergelijks totdat het een "normale tijd" is om op te staan (half zeven of zo)?
Hem laten huilen is verschrikkelijk voor ons maar ook voor de buren, ook zij worden er wakker van en wij voelen ons hier erg schuldig over... HELP!
 
Ik lees even mee met je. Heb namelijk een dochtertje van bijna 2 die vaak hetzelfde doet. Buren hebben ook al laten weten hier niet blij mee te zijn, dus laten huilen is bij ons geen optie. Overigens ook niet omdat Zarah alleen maar enorm overstuur raakt en gewoon niet stil wordt..
 
Onze zoon van 3 werd s'nachts ook regelmatig krijsend wakker. Op de vraag wat er was kregen we alleen gekrijs te horen. En kon ook heel lang krijsen.
Na een aantal dagen kwamen we er achter dat hij s'nachts bang was voor "de boze wolf".
Toen hij de volgende nacht weer wakker werd ben ik zijn kamer ingegaan en heb eerst "de boze wolf" weggejaagd.
Toen tegen hem gezegt dat het goed was want de wolf was weg. Hij stopte meteen met krijsen en ging weer slapen. Nu geen problemen mee gehad.
Misschien zijn jullie kindjes ook ergens bang van. In hun droom verwerken ze veel.
Dus wie weet hebben jullie iets aan deze tip.
Succes ermee
 
Terug
Bovenaan