krijsen met luier verschonen en tanden poetsen

Hallo allemaal, wij hebben een dochter van bijna 20 maanden, de laatste tijd krijst , trapt draait als ik haar wilt verschonen en krijsen met tranen, ik heb van alles geprobeert maar niks helpt, bv iets in der handen geven, liedje zingen op bed verschonen, opde bankj verschonen, ik heb het gevoel dat ze het alleen bij mij doet en niet bij mij man of de opa's en oma's

Herkent iemand dit en kan mij eventueel een tip geven, het is nu al iets van een half bezig.

Ook met tandenpoetsen gaat niet meer, ik heb nu 2 tanden borstel 1 voor haar en 1 voor mij, maar dat werkt niet, heb geprobeert dat ze bij mij gaat poetsen en ik bij haar maar dat is 1 maandje goed gegaan en dat wil ze al niet meer, als ik der neerleg gaat ze weer krijsen met tranen en houd dan der adem in, vind het zo zielig,

Is het misschien tijdelijk of is er iets met der bv ergens dan pijn?

Liefs mama van sharon
 
heel herkenbaar...
mijn dochter (19 maanden) wil ook niet verschoond worden. En tandenpoetsen lukt alleen als ze een electrische tandenborstel mag vasthouden. Iets anders is niet goed.
Met verschonen geef ik meestal een boekje ofzo, dat wil nog wel eens helpen.
het zal wel weer over gaan...
 
Met tanden poetsen zou je eens kunnen proberen om voor de spiegel te gaan zitten zodat je allebei in de spiegel kijkt.... Hier werkt dat soms goed, maar soms ook niet... Af en toe werkt een liedje zingen wel, maar het is echt elke avond afwachten.... Maar het moet toch gebeuren...

Met het verschonen werkt hier sinds een paar dagen dat zodra ze begint met huilen vraag ik aan haar of ze soms terug haar bedje in wil... Dan is ze direct stil.... maar dat kan natuurlijk niet als ik haar tussendoor verschoon.... Ik heb helaas geen tips voor je, maar dan weet je in ieder geval wel dat je echt niet de enige bent die zo'n gillertje heeft....
 
Hoi,
Dat is ook echt de leeftijd hoor, en als oma het doet blijven ze rustig liggen, maar ja dat is altijd zo.
Ook tandenpoetsen is op die leeftijd hetzelfde probleem, voor de spiegel staan en elke keer het zelfde liedje zingen helpt vaak, ze zijn dan zo aan het kijken naar zichzelf/kindje in de spiegel dat ze vergeten dat ze niet willen poetsen.
Succes Gr MJ
 
Ik vrees ook dat het de leeftijd is Mama van Sharon ... ons dochtertje maakt ook een drama bij verkleden en luier verschonen. Soms helpt afleiding en soms totaal niet.

Gr Esther
 
dank jullie wel voor de reactie, vanochtend ging het redelijk met verschonen, heb de waskussen op de grond gelegt en gevraagt of ze wil liggen maja ze zegt wel ja maar bedoelt nee hahahah, ze is er op gaan zitten en langzaam trok ik aan der beentjes spelend zodat ze moest liggen en dat werkte super tot dat ze weer moest gaan staan en weer liggen ja dat was dan niet zo jofel, maja verschonen was wel gelukt, tanden poetsen ga ik proberen voor de spiegel , in het begin deden we het samen, dus zij bij mij en ik bij haar maar ze draait nu abrupt der hoofd om en dan doet ik der pijn soms komt ze heel snel naar voren zodat de tanborstel bijna in der keel schiet, hoe ze dat bij oma en papa doet weet ik niet,, heb het wel gevraagt en ze zeggen dat zij geen last hebben, maar kan het niet voor stellen dat ze het alleen bij mij doet, want me schoonma en me man vergeten het wel eens en aangezien het om 2 a 3 keer peravond gaat.

liefs mama van sharon
 
Terug
Bovenaan