Krijsen na de fles

Hallo, onze dochter is nu 8 weken oud en heeft altijd al veel last gehad van darmkrampjes. Ook was ze een huilbaby dus hebben we vanalles geprobeerd om erachter te komen waar dit precies aan lag, we zijn nu sinds een maand ongeveer overstapt naar extra care voeding, een tijdje met jbpm omdat ze ook last heeft van (verborgen) reflux, maar hier werden de krampen erger van dus daar weer mee gestopt. Bedje staat schuin, we fietsen met de beentjes, gebruiken sab simplex, houden haar omhoog na de voeding en ga zo maar door.

Nu heeft ze sinds een paar weken dat ze bij ongeveer elke voeding aan het einde daarvan onrustig word, begint te spartelen met beentjes, overtrekken in combinatie met veel scheetjes. Hier heeft ze duidelijk echt last van en dat gaat dan ook meteen over in krijsen. Iemand een idee wat dit kan zijn?

We zijn ook al bij een osteopaat geweest, deze heeft haar aan het nekje behandeld en dit zou opgelost moeten zijn maar het krijsen na elke voeding blijft helaas. Zo door de dag heen gaat het redelijk, soms merk je dat ze ook even last heeft van scheetjes/ontlasting maar het is meestal bij de voedingen. Ze poept meestal 1x per dag, soms 1x per 2 dagen en dit is altijd dun.

In haar eerste weken dronk ze erg gulzig en dus kwam er veel lucht mee naar binnen maar dit gaat al stukken beter. Het enige waar we haar meestal mee kunnen troosten is met haar op de arm lopen.

Ik hoop dat iemand misschien iets soortgelijks heeft gehad en nog een tip heeft voor ons?!
 
Ik herken je verhaal wat betreft de darmkrampjes en reflux. Hier wel een vrij tevreden baby. Mijn zoontje van 9 weken heeft ook verborgen reflux en huilt nu soms ook tijdens de fles. Meestal na tussendoor boeren. Hij wil dan vrij snel weer drinken. Heb het idee dat er dan toch al gelijk na de boer of zelfs tijdens het drinken alweer zuur omhoog komt wat brand. En ook hier laatste week zo dunne groene ontlasting. Poept meestal 1x per dag. Verder geen klachten als verhoging, huiduitslag, etc.  Ga voor de ontlasting morgen maar even contact opnemen met de huisarts. Misschien toch een maag/darmbacterie. Vind het soms ook zo lastig of de kwaaltjes nu afzonderlijk van elkaar zijn of met elkaar te maken hebben. 
Is de ontlasting bij je dochter hoewel die dun is, wel geel?
 
De ontlasting is vaak groen. Maar er werd ons verteld dat dat normaal kan zijn bij de Kruidvat extra care voeding. Verder heeft ze ook geen verhoging of uitslag. Wij hebben het idee dat ze het meeste last heeft van scheetjes. Door de reflux komt er ook wel eens zuur omhoog maar dan huilt ze eigenlijk niet. 
 
Kinderarts hebben we nog niet gesproken. We hebben nu vooral alles wat we geprobeerd hebben in overleg met het consultatiebureau gedaan. 
Ik dacht zelf ook dat het misschien aan de voeding zou kunnen liggen, maar omdat ze altijd krijst in combinatie met scheetjes laten, twijfelde ik. 
 
De kinderarts kan eventueel op veel voorkomende oorzaken checken. Cb of huisarts kan doorverwijzen. Krampjes zijn meestal pas even na de voeding, in mijn ervaring. Maar ik ben geen echte deskundige.
 
 
Het is precies alsof je onze dochter beschrijft. Echter is zij pas drie weken. 


wij gebruiken nu ook speciale voeding tegen krampjes (Nutrilon omneo), en sab simplex. Ze laat ook enorm veel scheten. Wij denken dan maar dat dit iets goeds is; want dan zit het niet meer in haar buikje.
Helaas heeft ze ook steeds meteen na de fles een onrustige periode van een uur tot soms zelfs anderhalf uur. Het lijkt op krampjes maar start idd meteen. Ze wil dan ook geen speen of iets
niemand lijkt het te weten en zegt dat het er gewoon bij hoort. Morgen naar de kinderarts. Benieuwd wat hij zegt
 
altijd goed laten boeren, mama natura druppels tegen krampen hielpen mijn beide kids wel... en als melk naar boven komt bedje iets schuiner zetten of iets onder babynest schuiven bovenaan! Veranderen van melk hielp ook enorm bij mijn dochter van gewone nan naar nan complete comfort was ineens over... succes! 
 
Terug
Bovenaan