Krijsen na vaccinaties?

Onze zoon van 13 weken heeft gisteren zijn eerste vaccinaties gehad. Hij was vandaag de hele dag prima in orde, vanmiddag was hij echter ontroostbaar. Hij krijstte het letterlijk uit, ook nadat hij af en toe wat rustiger was geworden begon hij ineens weer te gillen. Alsof iemand hem pijn deed. Ook weigerde hij de fles. Wie herkent dit nog meer als reactie op het vaccineren? Hij heeft dit krijsen nog nooit eerder gedaan.<br />Nadat hij even op bed heeft gelegen is hij inmiddels weer als vanouds. Ben er echter wel flink van geschrokken.
 
Ja herkenbaar, hier 2 dochters en dit was eigenlijk altijd zo de dag na elke vaccinatie. Ik plande de vaccinatie op een vrije dag en zorgde dat ik de dag erna ook nog vrij had, want ze waren altijd vreselijk aan het krijsen en hadden vaak lichte koorts. Heel normaal hoor ;) Het is gelukkig maar 1 tot 2 dagen en dan is het over, je moet er even doorheen. Vaccinaties zijn gewoon rot, maar het moet maar even.. je kindje overleeft het wel! ;) En jij bent doodmoe na zo'n dag, ik weet het.. maar morgen of overmorgen ist weer achter de rug!
 
Ze worden er gewoon wat ziekjes van en de beentjes doen best pijn. Je kindje snapt niet wat er gebeurt en voelt zich rot en kan het alleen maar uiten door te krijsen..
 
Dank voor je reactie! Het is idd heel rot om te zien. Vind het 'fijn' te lezen dat je dit herkent bij jouw meiden. Neemt mijn zorgen weer weg. Dankje! :)
 
Tip: plan de volgende vaccinaties in de namiddag! Deed ik het in de ochtend, hadden m'n dochters er in de middag al heel veel last van. Deed ik het in de namiddag, rond 16u, was de ergste pijn in de nacht e dan sliepen ze vaak gewoon en kwamen we er relaxter doorheen... voortaan doe ik alle vaccinaties laat in de middag!
 
Terug
Bovenaan