Krijsen tijdens fles

<p>Hi!</p><p>Sinds 2 weken gaat mn dochtertje van bijna 11 weken steeds heel erg krijsen onder de fles, een enkele keer drinkt ze hem wel redelijk rustig op maar over het algemeen niet. <br />Zo krijgt ze soms dus maar de helft binnen, terwijl ik haar heb laten boeren, even wachten en dan weer probeer te geven gaat ze alweer krijsen zodra die fles haar mond raakt.<br />Heb al andere speen geprobeerd, we de kleinste want had het idee dat ze mega aan het op klokken was die fles, al ingedikt, spullentjes tegen kramp.. pepti ka voeding geprobeerd. <br />Eerder voeden en minder werkt ook niet. Het is gewoon ook zielig want zie dat ze nog wel honger heeft. Spruw denk ik ook niet, ze heeft wel beetje wittig gehemelte maar dit lijkt eerder gewoon door het zuigen, zie geen witte tong of andere witte plekjes.</p><p>hoop dat iemand mij kan helpen want weet het echt niet meer..</p>
 
Hoeveel voedingen geef je (om de hoeveel uur) en hoeveel cc? En hoe doet ze het in de nacht? Hoeveel krijgt ze per 24 uur binnen nu?
(Even om een beter beeld te vormen van hoe het gaat ;) )
 
Hoe lang doet ze over de fles? Kan het dat het gaatje in de speen te klein is? Dan begint ons kindje ook te brullen.. 
Hoe lang geef je al speciale voeding tegen ka? Kan even nodig hebben om in te werken? Week of 2 zeker. Krijgt ze alleen fles of ook borstvoeding? Want dan zou je zelf ook koemelkvrij moeten eten/drinken. 



 
 
 
Ze vond om de 4uur altijd prima, geef nu om de 3 uur. Ik maak 120 klaar (dus 135). Ze is 3 weken te vroeg geboren, weegt nu zo rond de 4200 gram. Ze deed er altijd 15/20 min over. Nu lukt dat sowieso niet want ze drinkt weinig. 
De sliep eerst van 20:00 tot 03:00 maar dat lukt nu ook niet meer. Dus nacht is nu een keer 5 uur er tussen en verder gewoon 3/4 uur tussen de voeding.
geef de Pepti sinds vrijdag.
ze krijgt alleen fles, denk rond de 600 binnen krijgt. Durf het niet precies te zeggen. Ik ga het nog even tellen. 
 
120cc elke 3 uur is prima ja. Geef je uit een 1-speen of 2-speen? Rond de 2/3 maanden maken ze vaak de overstap naar de 2-speen. Al verschillende flessen geprobeerd? Difrax/Avent/dr Brown?
Mijn dochters dronken in het begin graag uit dr Brown, maar na zo'n 3 maanden ging dat te langzaam door dat ventiel en is de ergste krampjesperiode ook wel voorbij en toen dronken ze het beste uit een Avent fles met 2-speen.
Geef je kindje sowieso de tijd om aan Pepti te wennen. Het is heel muffe en niet zo'n lekkere voeding, kindjes zijn er vaak niet dol op. Ben je daar zelf aan begonnen of na contact met CB of kinderarts? 
Indikken met JBPM net zo,dat moet je écht minimaal 2 Weken doen om de darmen tot rust te brengen en eraan te laten wennen. Probeer niet elke 3 dagen wat nieuws, maar geef het echt de tijd...
Hier hadden we ook grote problemen met een dochter met refluxziekte (zo erg dat ze op den duur nog maar 30cc per fles dronk, 800gram was afgevallen en elke dag meerdere malen bloed spuugde en s nachts soms echt ELK UUR dr bed onder spuugde) 
We hebben echt 2 weken JBPM geprobeerd, maar het hielp minimaal helaas. Toch zagen we pas na 2 weken wat verschil. Ik dacht dat het flauwekul was, maar dat is dus echt niet zo.
Na bezoek aan de kinderarts kregen wij Nestle NAN AR voeding (paarse bus uit België) en toen stopte het spugen en dronk ze weer. Bizar dat andere voeding zóveel verschil kon maken. Maar tob dus niet teveel zelf, vraag hulp bij CB en een afspraak bij de kinderarts voordat je zelf van alles uitprobeert!
 
 
 
120cc elke 3 uur is prima ja. Geef je uit een 1-speen of 2-speen? Rond de 2/3 maanden maken ze vaak de overstap naar de 2-speen. Al verschillende flessen geprobeerd? Difrax/Avent/dr Brown?
Mijn dochters dronken in het begin graag uit dr Brown, maar na zo'n 3 maanden ging dat te langzaam door dat ventiel en is de ergste krampjesperiode ook wel voorbij en toen dronken ze het beste uit een Avent fles met 2-speen.
Geef je kindje sowieso de tijd om aan Pepti te wennen. Het is heel muffe en niet zo'n lekkere voeding, kindjes zijn er vaak niet dol op. Ben je daar zelf aan begonnen of na contact met CB of kinderarts? 
Indikken met JBPM net zo,dat moet je écht minimaal 2 Weken doen om de darmen tot rust te brengen en eraan te laten wennen. Probeer niet elke 3 dagen wat nieuws, maar geef het echt de tijd...
Hier hadden we ook grote problemen met een dochter met refluxziekte (zo erg dat ze op den duur nog maar 30cc per fles dronk, 800gram was afgevallen en elke dag meerdere malen bloed spuugde en s nachts soms echt ELK UUR dr bed onder spuugde) 
We hebben echt 2 weken JBPM geprobeerd, maar het hielp minimaal helaas. Toch zagen we pas na 2 weken wat verschil. Ik dacht dat het flauwekul was, maar dat is dus echt niet zo.
Na bezoek aan de kinderarts kregen wij Nestle NAN AR voeding (paarse bus uit België) en toen stopte het spugen en dronk ze weer. Bizar dat andere voeding zóveel verschil kon maken. Maar tob dus niet teveel zelf, vraag hulp bij CB en een afspraak bij de kinderarts voordat je zelf van alles uitprobeert!
 
 
 
Gebruik nog de dr brown fles met een difrax S speen.
Het lijkt alsof ze het drinken soort van ineens verleerd is, ze klokt alles naar binnen dus vraag me af of een grotere speen dan beter is. Maar misschien klokt ze wel meer lucht ipv voeding dan. Kan het wellicht proberen. Ze is wel nog klein omdat ze te vroeg was.
Heb overleg gehad over de pepti. Nu had ze voor de pepti wel ook al last met drinken, vandaar de overgang.
Ben naar huisarts geweest die denkt dat het haar darmen zijn. 
Het is vervelend want hadden eindelijk een beetje regelmaat in alles maar nu weet ik niet echt meer waar ik goed aan doe qua wanneer voeding geven of nog even terug leggen in bed.. 
Het is mijn 1ste en misschien ben je dan wat panischer ofzo dat je van alles probeerd.. misschien is dat het wel 
 
Terug
Bovenaan