Krijsen tijdens hapjes

Hallo allemaal

Heb al eerder geschreven dat mijn dochtertje van 6,5 maand haar hapjes blijft weigeren. Ik heb al vanalles geprobeerd: minder flessen (misschien dan meer honger), andere tijden ivm moe zijn, potjes, zelfgemaakte hapjes en verschillende smaken. Ze blijft het weigeren. Als ik blijf aandringen zet ze het op een krijsen  en m.i. moet eten wel leuk blijven voor haar dus dat doe ik meestal niet.
Vanmorgen hebben we haar met z'n 2en met pijn en moeite een halve eetlepel gegeven met heeeeeel veel geduld en afleiding.

Sinds vandaag was mijn bedoeling om het volgende schema te hanteren:
- 9.00 uur 210 cc + rijstebloem
- 12.00 uur fruit + sap
-15.00 uur 210 cc
- 18.00 uur warm
-21.00 uur 210 cc + rijstebloem

Is er iemand die deze situatie herkent en tips voor mij heeft?????

Groetjes Sjannie

 
hoi nou ik heb een dochter van 7 mnd en ze eet heel goed al vanaf 4 maanden maar ik weet van mijn neefje die ook niet at dat je het moet blijven proberen gewoon steeds aanbieden maar volgens mij geef je ook te veel fles ik geef mijn dochter smorgens  180 met bambix  smiddags 180 en savonds 210 met nutrix ik hoop voor jullie dat het snel gaat lukken x
 
En maak er geen strijd van ! Anders wordt het steeds erger. Blijf proberen, maar wil ze niet dan stoppen en misschien vaker op een dag blijven aanbieden.
Succes Helen
 
Hoi,

Tot baby's een jaar zijn kunnen ze makkelijk af met alleen borstvoeding of flesvoeding. Dus geen stress. Je hebt nog alle tijd van de wereld. Wat wel eens kan helpen is er even mee te stoppen. Want dan ben jij en je kindje even van de stress af.   Ik merkte het aan mijn zoon. Die wilde eerst ook niet en toen ben ik gewoon een week of 2 gestopt en daarna rustig weer begonnen.

Mijn zoontje is nu 11 mnd en eet nog geen brood, hij wilt gewoon niet. Dus ik wissel af met aanbieden en wachten. Want ik merk aan hem dat hij dan heel onrustig wordt als ik het te lang blijft proberen...

Succes!
 
Ik heb t!!!!!
Na veel proberen weet ik wat het probleem is. Onze kleine meid wil niet in het wippertje!!! Want op schoot eet ze de hapjes wel. Hihi eigenwijsje.
Voor het kinderstoeltje is ze nog te klein (het is een kleine meid en ze zit nog niet stevig rechtop) dus tot die tijd blijft ze lekker bij ons op schoot.

Thnx voor de hulp
 
Terug
Bovenaan