Krijsen??

Hoi,

Ik zit met een dilemma. Als Myrthe boos, verdrietig, verveeld of haar zin niet krijgt gaat ze krijsen. Ik kan het niet anders dan dat noemen want het 'gewone' huilen is het niet meer.

Voorheen als ze jammerde of huilde als ze in bed lag, dan lieten we haar even liggen, omdat ze zelf in slaap moet vallen. Was ze echt overstuur dan ging ze krijsen en dan waren we er snel.

Maar nu huilt ze bijna nooit meer 'gewoon'. Ze heeft ook nog eens veel last van verlatingsangst, waardoor ik erg gebonden ben momenteel.
Als ik naar de wc gaat- krijsen. Als ik naar de keuken loopt- krijsen.

Ik heb het al geprobeerd om er dan geen aandacht aan te schenken... Of juist alleen haar optillen en troosten. Ik beloon haar als ze achter me aankruipt  en ze niet krijst.
Maar ik weet het gewoon niet meer.
Want het is niet gillen hoor. Ze is echt overstuur en dikke tranen. Pas als ik bij haar ben, ze op schoot zit, of in mn armen hangt pas dan is het goed.
Maar ik kan momenteel niets meer. Niet stofzuigen (ik stop haar dan ik de box) niet naar de wc, niet haar flessen schoonmaken of eten maken, zonder stress in huis.

Ze gaat altijd gelijk slapen, maar dat deed ze van de week ook niet. We hebben na 3x heen en weer gelopen te hebben, haar laten krijsen en na een half uur was ze stil. Maar dit is moeilijk overdag als ze me kan zien.

HELP!!!! Ik weet het niet meer. Ze moet leren dat ik niet altijd gelijk haar aandacht kan geven en ik heb ook het idee dat ze doorheeft dat als ze krijst ze sneller aandacht krijgt dan als ze 'gewoon' huilt.

In hoeverre moet ik hierin meegaan (met die verlatingsangst) en in hoeverre juist niet (omdat ze me uitprobeert)????

Liefs een radeloze Reneke

Jeetje meid, wat een lastige situatie!

Mijn dochter gaat soms ook zo over haar toeren als ze me niet kan zien. Vaak loop ik dan naar haar toe en doe of zeg ik ff kiekeboe en dan moet ze lachen ook probeer ik haar af te leiden zonder haar op te pakken. Dat kiekeboe klinkt misschein stom maar het werkt hier echt. Ik heb ergens eens gelezen dat je doormiddel van dat spelltje je kind kunt leren mama is even weg maar komt weer terug ( met kiekeboe laat je dat weten). Maar het blijft vervelend voor je. Ik hoop dat het een fase is waar ze snel door heen komt.
Afleiden helpt hier heel goed en als ze helemaal over haar toeren gaat en het lijkt alsof ze even haar adem in houdt (snap je wat ik bedoel) dan blaas ik in haar gezicht en dan is ze vaak vergeten dat ze zo bezig was. Helpt niet altijd maar wel vaak.

Succes hoor!!!

Lfs Bizu

heyhey

nathalia heeft ook zo'n periode gehad.
boos worden had geen zin, dus kozen we voor negeren.
elke keer als ze ging krijsen lieten we haar gewoon gaan.
en als ze bij mij op schoot zat, en ze ging dat krijsen, zette ik haar in de box. verder zei ik niks ofzo.
blijkbaar snapte ze het wel, want nu doet ze het niet meer.

mischien dus een idee, negeren?
hihi nog een tip als je dat gaat doen, zet je tv harder, anders word je gek hahaha
( daar bedoel ik mee, dat als je het gaat negeren, ze alleen maar bozer worden en dus nog meer gaan gillen, maar t stopt vanzelf weer :D)
nathalia heeft meerdere keren een schore stem gehad hoor door al dat gillen.

succes ermee.

liefs, do

Terug
Bovenaan