Krijsende pieptoon in de tuin

Steeds meer mensen kopen een kattenverjager een piepkastje dat hoge geluidsgolven veroorzaakt. Uit zo’n piepkastje kan wel 140 decibel uit komen. Het geluid is dan nogal pijnlijk voor kinderen en ook volwassen mensen afhankelijk hoe goed je gehoor nog is. Hoe ouder je wordt des te minder hoge tonen je hoort dat noemen we presbyacusis. Wij zijn naarstig opzoek naar mensen die hier ervaringen mee hebben. Bekende klachten zijn oorsuizen (tinnitus), hoofdpijn en oorpijn. Het geluid doet nogal pijn aan je oren. Zo is bekend dat een meisje van 2 jaar jong haar oren tot bloedens toe heeft open gekrabd nadat zij dit geluid hoorde. Meer info kun je vinden op http://mosquito.forum2go.nl
 
Ik heb er geen, maar als mensen een kat als HUISdier hebben en deze ook thuis houden, is in een keer het probleem opgelost. Wij hebben ook erg last van katten(stront) in de tuin van de katten van de buren. Logisch dat mensen dat apparaat kopen, het enige dat helpt!
 
Klopt, maar waar ik nog het meeste van baal is dat ik de stront van andere katten op moet uit mijn eigen tuin en dat ik constant bezig ben met huisdieren van een ander uit mijn tuin te jagen. Een huisdier hoor je binnen te houden en als je je huisdier hebt datbuiten hoort te lopen (zeer veel gehoord argument tegen kattenoverlast), moet je niet in een stedelijkgebied of midden in een woonwijk gaan wonen.

Ik snap dat mensen dit apparaatje aanschaffen en op hun beurt 'schijt hebben' aan anderen, hoewel ze dat net zo laks maakt als de anderen.
 
Terug
Bovenaan