KRIJSSEN!!!

Hoi medemoeders,

Ik heb een dochtertje van 1 jaar en 1 maand en krijst de hele dag door.
Het is zo erg dat ik met haar nergen naartoe durf, nogzelfs niet naar de familie.
Bij de familie krijst ze door en in de stad is het ook zo.
Ik schaam me gewoon als ik ergens ben en ze begint te krijssen.
Slaan doe ik niet en naar bedje toe brengen en laten merken dat ik boos ben help ook niet.
Ze heeft ook lieve momenten maar dat krijssen drijft mijn man en ik tot wanhoop.
Pas geleden head ze me zelfs gebeten op mijn arm en mijn man geslagen.
Wie herkend dit en heeft tips voor mij om haar te laten merken dat ik er niet van gediend ben?

Groetjes
 
Hoi,

negeren misschien? Ook negatieve aandacht is aandacht voor zo'n kleintje en misschien een reden om het weer te doen.

Lijkt me erg vervelend, trouwens... Hoop voor je dat het een snel voorbijgaande fase is!

Mocht je er niet uitkomen dan kan je voor een paar euro online professioneel advies krijgen op www.opvoedadvies.nl

Succes ermee, Joke.
 
Hoi,

Als ik je stukje lees komt de eerste vraag bij mij naar boven: waarom krijst ze? Is het gewoon zomaar vanuit het niets? Krijgt ze haar zin niet? Of wil ze iets doen wat (nog) niet lukt?
Onze zoon gilde rond die leeftijd als hem iets niet lukte. Ik corrigeerde hem door tegen hem te zeggen dat hij niet hoefde te gillen maar om mij moest vragen: "mama helpen". Na een paar dagen was er al effect merkbaar en zei hij "mama" als hij ergens hulp bij nodig had. Gegil was toen niet meer te horen wanneer iets niet lukte.
Als het een krijs om aandacht is, dan kan je het negeren. Dat valt niet mee, maar kan soms heel goed werken. Soms helpt het ook om je dochter op gelijke hoogte aan te kijken (oogcontact is erg belangrijk bij een "correctie") en heel kort en bondig "nee" te zeggen. Als je maar consequent bent.
Onze zoon (op dat moment 15-19 maanden) haalde met de regelmaat van de klok boeken uit de kast. Hij zat niet meer zo vaak in de box en deze gebruiken we nu als strafplek. Doodgewoon omdat hij niet makkelijk stil op een stoel, op de gang of wat dan ook, wil zitten. De box wordt verder niet meer gebruikt en staat nu dus alleen nog maar in de kamer als strafplek. Dus wanneer meneer begon met enkele boeken uit de kast te trekken, dan zette ik ze samen met hem 2 keer terug. Bij een derde keer waarschuwen ging hij de box in. Nu hoef ik alleen nog maar "te dreigen met de box" en meestal helpt dit.
Ik leg altijd wel uit waarom iets niet mag, dat maakt het duidelijk voor een kind waarom hij/zij iets niet of juist wel mag doen.
Succes!
groetjes Marieke (mv Stan 22 mnd)
 
Terug
Bovenaan