krijssen

A

Anoniem

Guest
Thijn kan savonds of snachts ineens kei hard beginnen te krijssen. Als we dan gaan kijken heeft hij zijn oogjes nog gewoon dicht. Wij begrijpen er helemaal niets van. We moeten hem dan eerst oppakken even troosten en dan terugleggen. Even bij blijven en dan slaapt hij weer. Vraag me af of dit dromen is of tandjes of zo..
Thijn heeft altijd heel goed geslapen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Bianca

Hoi,

misschien beiden? Én tandjes én dromen? Valt ook niet mee om baby te zijn  Is jouw zoontje ook rond de 7 maanden? Rond de 7 of 8 maanden gaat verlatingsangst ook een rol spelen, het zal wel weer een fase zijn, bij twijfel kun je altijd de huisarts raadplegen,
x Esther
ps tis toch weer wennen, gebroken nachten

hoi,

mijn zoontje is ook wat onrustiger sávonds en s'nachts, maar het is niet echt dat hij heel erg krijst, messchien droomt hij wel? is toch heel moeilijk bij die kleintjes he, wat ze precies hebben, maar idd die gebroken nachten is weer even wennen

groetjes susanne

Hoi!
Toen ons zoontje ongeveer 10 maanden oud was, begonnen de onrustige nachten ook. Dromen noemden ze het... Helaas verwerkte zoonlief zijn dag luidkeels en met de ogen dicht gedurende de nacht. Hij is nu ruim 2 jaar en nog steeds kan hij ons 's nachts wakker maken: soms 1x per maand, soms 5x per week (!). Nu begint hij te praten in zijn slaap. Ook leuk. Het onrustig slapen/dromen duurt ongeveer tot zjn 5e (!!) jaar. Iets om in je achterhoofd te houden.
Als hij overstuur wakker werd tijdens zo'n nacht, werkte een klein flesje warme melk altijd heel goed (en troosten natuurlijk).
Groetjes, Ingrid

Hier ook één die haar scheur ineens open kan zetten 's nachts. Schrik me soms rot!
Idd een soort van verwerken van overdag.
Ik laat haar meestal even en vaak valt ze weer in slaap. Zo niet, dan troost ik haar even. Maar ik zou niet zo snel weer een flesje gaan geven.
De oudste heeft nu ook heel erg dat ze praat/roept in haar slaap of heel hard huilt. Ook heb ik haar al een paar keer op slaapwandelen betrapt.
In sommige nachten ben ik alleen maar heen en weer aan het lopen van de ene kamer naar de ander.. Zoals afgelopen nacht...
Sil

Bedankt voor jullie reacties.
Ik was idd niet echt van plan om een flesje te geven. Ik ben errug bang dat Thijn daar aan gaat wennen..

Ik heb ook het idee dat hij dit alleen maar doet als hij op het kdv is geweest..
Ik denk wel dat het dromen is want zijn tandje is nu door (gelukkig )...

Ik hoop maar dat hij dit niet al te vaak doet want ik zit elke keer klaar wakker rechtop in mijn bed zodra hij zijn keel opzet!

Groetjes en prettig weekeind!

Bianca

Thijs is nu precies een half jaar (wij horen eigenlijk op het voorjaar forum) en die begon gistravond om 10 uur opeens heel hard te huilen in zijn slaap. Ik vond het zo zielig en heb hem opgetild en proberen te troosten maar hij sliep en huilde  gewoon verder. Dus ik stond er een beetje voor gekke henkie bij. Het was gelukkig snel weer over. Ik denk ook dat het verwerken is. We zijn gisteren naar oma geweest en die is nogal druk. Hij moet niks van haar weten (wel zielig hoor voor oma) en oma heeft ook hele enge indianen op de kast staan en hele enge lampen in de gang. Op de een of andere manier vindt hij het niet leuk bij oma. En dan ook nog eng dromen snachts...

Terug
Bovenaan