kristalletjes in luier?!

Hallo mama's,

Sinds 1 week zijn er kristalletjes in de plasluier van mijn dochter (bijne 1 jaar) te zien. Ze 'plakken' dan ook echt op haar huidje. Ik  heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Aan het merk van de luier kan het niet liggen; ik gebruik de Huggies en Pampers door elkaar en bij beide zie ik ze.
Aan de voeding is niets veranderd. Wie herkent dit?

Alvast bedankt.

groetjes,

Alexandra
 

Hoi Alexandra

Ben toch bang dat het wel aan de luiers licht.(als je het mij vraagt)
Luiers bevatten een soort kristallen in de pulplaag
en wanneer deze vochtig word, vormt dit  een gel.  
Deze gel (kritallen)  is erg  absorberend  en ontrekt  ook vocht uit de huid.
waardoor  die waarschijnlijk plakken aan de huid.

Ik zou  toch eens een ander soort luier proberen misschien dat die er iets minder last van hebben.

(Doordat die kristallen het vocht uit de huid halen kan de huid ook  gevoeliger worden voor infecties. Verwissel dus ook zo snel en vaak mogelijk een natte luier.)

Mocht je nou toch nog echt twijfelen, dan zo ik gewoon huggies en pampers daarover berichten.







groetjes Brigit

 
hoi
ik gebruik voor mijn zoontjes (10 weken ) ook pampers en hugies door elkaar en bij hugies heb ik meer kristaletjes dan bij pampers maar ik ben over pampers niet zo tevreden maar eerst dacht ik ook dat het bij de urine zat maar ik had het bij het cb na gevraagd en niks aan de hand gewoon van de luiers zei ze dus ik was wel opgelucht maar het ziet er inderdaat wel raar uit.
 
Yep, ik zie het ook wel eens bij mijn zoon. Hij heeft dan wel een erg volle plasluier. Als de luier niet zo vol zit, dan heeft hij er ook geen last van. Het maakt bij mij niet zoveel uit welk merk ik gebruik; heb 't zowel bij kruidvat luiers als bij huggies.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben gerust gesteld. Bij ons op het consultatiebureau wisten ze het niet en mijn collega's herkenden dit ook niet.

groetjes Alexandra
 
Terug
Bovenaan