Kruiden bij het eten?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's

Mmijn zoontje van 7maanden lust wel alle groentepotjes maar waneer ik zelf iets voor hem maak dan wil meneer niet en ik blijf het proberen! Maar hij moet het echt niet!
Nou begreep en zag ik dat mijn schoonzusje haar zoontje die maar 6daagjes ouder is dan die van mij gewoon met de pot mee laat eten en dat is best gekruid hoor! Ze zegt dat het mag maar ik weet dat het niet zo is mijn zoontje van 2 kreeg ook geen kruiden/ zout door zijn eten en luste alles.
 Maar mijn vraag is zijn er nou bepaalde kruiden die wel mogen?
De pasta/vis potjes daar is meneertje dol op!
Ik heb ook van die babyrecept boekjes maar daar staat niets over kruiden?!
Hmmm....

ik hoor jullie graag

liefs Nesie

Hoi,
Ik vind dat er een beetje panisch gedaan wordt tegenwoordig over wat kinderen wel en niet mogen hebben. Kijk, als je een kindje hebt dat aanleg heeft voor allergieen of een kindje met zeer gevoelige darmen, okee, ben dan heel voorzichtig. Maar bij alle andere kindjes, probeer het gewoon, kruiden bedoel ik dan. Dat geeft wel smaak aan het eten hoor.
Met zout moet je natuurlijk wel uitkijken, dat is gewoon niet goed, dat weten we (is ook niet goed als je wat ouder bent toch, teveel dan!). Mijn kinderen hebben van jongs af aan bijna alles mogen proeven inclusief citroen, knoflook, ui, pepertjes (in milde vorm natuurlijk), mosterd, olijven. Je zult er versteld van staan wat kleine kinderen al lekker kunnen vinden. Mijn uitgangspunt is, hoe meer smaken ze spelenderwijs leren kennen, hoe beter.
Ivy

Hoi,

Je kindje mag zeker kruiden hebben, ook in potjes voeding zitten kruiden!
Wel moet je bij baby's jonger dan 1 jaar zeer weinig zout gebruiken het gebruik van scherpe kruiden als peper ed word ook niet geadviseerd omdat deze de darmen heel erg kunnen prikkelen, je kunt zachte kruiden als peterselie, kervel, basilicum, bieslook, venkel ed wel gewoon gebruiken!
Wij eten altijd behoorlijk gekruid, aangezien mijn kinderen bv krijgen gaat de overstap naar gekruid eten tot nu toe ook moeiteloos, ik ben alleen erg zuinig met zout, ook in cayun kruiden, vleeskruiden ed zit vaak heel veel zout soms tot 70-80% ook in bv mixen van bijv honig zit vaak veel zout! Al zijn ze vaak ook zoutloos te krijgen!
Ik denk dat er tegenwoordig wel te veel poeha over gemaakt word, maar ik kies de dingen waarvan ik denk dat het niet goed is en hou me daar aan verder doe ik gewoon zoals ik denk dat het beste is!

Gr MJ

Terug
Bovenaan