kruiden

Hoi,

In de voedingsadviezen lees ik dat kindjes van de leeftijd van mijn zoontje (ruim 9mnd.) langzaam aan niet te scherpe kruiden mogen eten. Maar wat is 'niet te scherp'? En hoeveel mogen ze?
Ik snap natuurlijk wel dat ik geen lepel sambal door zijn eten moet doen , maar kan ik wel een beetje zwarte of witte peper door zijn (en ons) eten doen. En paprikapoeder, kerrie of ketjap? Basilicum, koriander, tijm?  Ik heb niet zoveel zin om te gaan experimenteren en hem per ongeluk een 'overdosis'  geven!
Als hij voornoemde kruiden mag, dan wordt het met de pot meeëten ineens een stuk makkelijker.

Groetjes,

Gea
 
hoi

ik heb mijn kinderen altijd gegeven wat wij ook aten dus geen potjes en dergelijke maar gewoon wat wij ook eten inclusief de kruiden en ze hebben er echt niets van hoor ze zijn het zo gewend mijn oudste dochter eet nu ook gewoon sambal en mosterd etc.
ok je moet niet overdrijven natuurlijk door een hele rode peper door het eten te doen maar dat kun je wel allemaal langzaam opbouwen.
groetjes patries
 
hi

mijn zoontje heeft eigenlijk vanaf het begin af kruiden (geen zout) in zijn eten gekregen. En eet eigenlijk ook gewoon met de pot mee, in het begin natuurlijk aangepast, in eigen pannetje, zonder zout (ook geen sambal en ketchap, ketchap is ook zout). Bijkomend voordeel van geen potjes is denk ik, dat hij nu alles lust en we hebben ook nooit problemen gehad met stukjes eten (die potjes zijn erg flauw en superfijn). maar goed, thym, basilicum, peper, kerrie etc. etc. kan echt geen kwaad hoor.

Groetjes,
lia
 
Terug
Bovenaan