Kruidenthee

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal!!!

ik heb een vraag, heb ergens gelezen dat kruidenthee niet goed is als je zwanger bent of wil worden. ik weet dat je voorzichtig moet zijn met koffie, maar kruidenthee had ik niet verwacht...

weet iemand hier meer van of is het een fabeltje....

groejtes, Mariella

hoi jan,

ik heb juist weer gehoord dat gewone thee slecht is en je wel zonnatura thee mag drinken.
ik weet het dus ook niet precies meer.
ik ga er zelf maar van uit dat als ik niet te veel drink het geen kwaad kan.

groetjes kwinty.

Hoi Mariella,

ook ik heb gehoord dat je moet uitkijken met thee en koffie.
Maar dat ging idd over gewone/smaakjes thee en werd er gezegd dat kruidenthee geen probleem zou zijn?!
Ben ook wel benieuwd naar wat klopt?
Ik drink zelf af en toe een bakkie thee en het liefst s'avonds na het eten een bakkie koffie verkeerd verkeerd. (senseotje met heeeeeel veel warme melk )
Moet wel zeggen dat ik de afgelopen week geen van tweeen heb gedronken omdat ik al een aantal dagen (zit nu op dag 42 van mijn cyclus) overtijd ben en ik dus niet zeker weet wat thee en koffie doen tijdens een  prille zwangerschap?!

Groetjesss, Ashley.

Hee meiden!

Koffie en gewone thee kun je beter vermijden (1 of twee bakkies mag wel hoor) Maar kruiden thee is geen probleem. Alleen als je zwanger bent, kun je beter  geen thee drinken die vocht afvoert..

Ik heb heel mijn vorige zwangerschap zonatura 7 kruiden thee gedronken...

Groetjes, Mar  

Hoi Mar,

wat fijn om te lezen!
Mijn avond bakkie verkeerd verkeerd is dus geen probleem???
Moet je nagaan hoeveel ik van mijn avondbakkie geniet, heb mezelf wijs gemaakt dat als ik er maar heeeel veel warme melk in gooi dat de koffie dan "verdund" en dus niet zo heel erg is
Je gaat toch raar denken als je last hebt van opspelende hormonen ha ha ha.

Groetjesss, Ashley.

Zeker als je zwanger wilt worden, lijkt het me verschrikkelijk als je op je eet- en drinkgewoontes gaat letten! En waar je al niet meer op gaat letten dan...
ik denk dat het het beste is wanneer je gewoon net zo als anders leeft als je zwanger wilt worden. Geniet van alles!
Wel kan ik me voorstellen dat wanneer zwanger worden écht niet lukt, dat je er anders mee omgaat... maar ook dan moet je je afvragen hoever je gaat.
En ja, als je zwanger bent, moet je op bepaalde dingen wat meer letten... maar ook dat gaat wel eens te ver bij sommigen!

Groeten

Gewone koffie en thee mag je best drinken als je zwanger bent, maar met mate (2 koppen per dag geloof ik). In koffie en cola  zit cafeïne en in thee zit theïne (is net zoiets).  Je mag bijv. wel cafeïne-vrije koffie en cola.

Kruidenthee is volgens mij geen probleem, maar er zijn wel weer bepaalde kruiden waarvoor je moet oppassen als je zwanger bent (weet niet welke).
Groene thee en rooibos thee mogen volgens mij onbeperkt.

groetjes,
Ikke

Ik heb gehoord dat je vooral moet opletten of er geen zoethout in de thee zit. Dit heeft, net als drop, invloed op je bloeddruk.

Groetjes, Vennie

Terug
Bovenaan