Kruidvat 2v5 testen betrouwbaar?

<p>Hoi, </p><p>Gisteren was mijn NOD, ik ben niet ongesteld geworden en iets in me zij me dat ik moest testen. Nu dacht ik een heel licht streepje te zien, maar ik heb niet bijgehouden in welk tijdsbestek. Het streepje werd wel steeds zichtbaarder. </p><p>Omdat ik niet meer kon slapen, net om 04.30 weer een test gedaan. Nu wel gelet op de tijd en opnieuw een streepje binnen 5 minuten. Wel weer heel licht. </p><p>Maar ik lees op verschillende forums dat ook de Kruidvat 2v5 niet altijd betrouwbaar meer zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? </p><p>En kan ik er nu vanuit gaan dat ik zwanger ben? Het enige waar ik last van heb, zijn grotere gevoelige borsten.</p>
 
Bij mij heeft het paar keer valse uitslagen gegeven. Vind dat de kwaliteit in de loop der jaren snel achteruit is gegaan. Maar anderen kunnen natuurlijk andere ervaringen hebben.
 
Hallo,

Bij mij gaf de eerste een licht streepje op de dag dat ik ongesteld moest worden. In zeker te zijn of ik echt zwanger was heb ik nog een digitale test van de clearblue gedaan en deze gaf ook zwanger aan.

Paar dagen achter elkaar een test 2v5 van de kruitvat gedaan en elke dag werd de streep donkerder. Dus bij mij werkte deze test wel goed.
 
Ik vond dit fijne testen. Kreeg ook nooit echt knalstrepen als ik wel zwanger was maar ik stopte ook met testen na 1 positieve van kv+cb
 
Vals positieve testen komen inderdaad eigenlijk niet voor. De test meet of er hcg in je urine zit. Of het zit erin, of niet. Het is niet zo dat je een positieve test hebt, zonder dat er hcg in je urine zit. Wel merk je heel veel subjectiviteit met aflezen van de test (sommige mensen zien een streep waar anderen dit niet zien). Dat leidt ertoe dat mensen denken zwanger te zijn terwijl je kan discussieren of de test nou echt positief is of niet. Daarnaast kan het in de vroege fase van een zwangerschap nog misgaan, waardoor je misschien een positieve test hebt en toch ongesteld wordt. Mijn advies zou zijn om of een digitale test te doen of 2-3 dagen te wachten en dan nogmaals te testen. Hcg verdubbelt aan het begin van de zwangerschap ongeveer om de dag dus dan verwacht je wel een duidelijkere streep
 
Terug
Bovenaan