Kruidvat forte vs Nutrilon forte

<p>Milan is na 2 maanden hero standaardvoeding over gegaan op forte voeding van de kruidvat. Sinds die tijd heeft hij veel meer last van zijn ontlasting. Het is kleiachtig en stug en het doet hem zeer. Nu denk ik erover om over te gaan op nutrilon en vraag me af of er meer moeders zijn die dit hadden en of het dan bij nutrilon beter gaat. Ik verdun zijn flesjes al. Liefs</p>
 
Het consultatiebureau zei tegen mij dat kruidvat en nutrilon in dezelfde fabriek gemaakt worden. Er zit dus alleen een andere verpakking omheen.
 
Dank je wel! Ik vroeg me wel af of er meerdere ouders zijn die het zelfde probleem hebben bij de forte voeding. Cb zei dat het niet aan de voeding kon liggen, maar ik ervaar dat toch anders. Ik hoef maar een fles niet te verdunnen en het is kauwgum wat eruit komt. En Milan is straks toe aan zijn volledige 180 flessen en met 5 flessen krijgt hij ingedund toch 50 cc meer dan een liter binnen per dag..
 
kruidvat of nutrilon is allemaal het zelfde alleen andere verpakking. hebben ze mij gezegd in het ziekenhuis op de kraamafdeling. dus misschien een andere rede? mijn zoontje had ook forte was meer voor de honger en had er geen obstipatie van
 
Ik werk op een kinderdagverblijf, en ja.. van Forte voeding krijgen ze idd vieze plakkerige en dikke poep, niet fijn. Maakt volgens mij echt niet uit van welk merk je Forte geeft, het is gewoon 'troep' als het op de ontlasting aankomt helaas.

Idd verdunnen met wat extra water (boven de 1 liter drinken is echt geen ramp hoor!, das helemaal achterhaald) of idd de voeding mengen met gewone standaard voeding. Dus op een fles van 180cc doe je dan 4 schepjes Forte en 2 schepjes standaard. Hopelijk helpt de Forte voeding dan nog voldoende, maar is het voor de darmpjes beter te doen.
 
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie mening. Ik werk ook op kdv maar heb helaas nog weinig forte kinderen gehaf.
Mengen van standaard en forte is geen optie, meneer heeft er niet voldoende aan.
Liefs 
 
Terug
Bovenaan