kruidvat test

Hey allemaal..
Wij hebben net een test bij de kruidvat gehaald..
N r stond een blauw streepje dus wij kunnen er vanuit gaan dat we zwanger zijn??
Het is nog raar te bevatten we maken morgen een afspraak bij de huisarts en dan weten we het zeker..
Als ik het goed uitreken ben ik 6 weken en 1 dag zwanger..
(datum laatste menstruatie : 12-12-04)
Maar mijn vraag is heeft iemand die test van de kruidvat ook wel eens gebruikt..vond um namelijk best vaag?
Nou ik hoop dat dit kindje erin blijft zitten want tot hoeveel weken weet je zeker dat de kans op miskramen heel klein is??
groetjes alvast bedankt
Ratjuh
 
Hoi!

Ik had ook een test bij het kruidvat gehaald, en je moet natuurlijk wel 2 blauwe streepjes hebben... Bij mij bleef het tweede streepje supervaag. Ook bij een aantal volgende testen. Bij de huisarts heb ik toen een test gedaan, die direct wel duidelijk resultaat liet zien. Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger. De eerste 10-12 weken is de kans op miskramen het grootst. Ik krijg 16 februari m'n eerste echo. Dan kunnen ze gelijk zien of het 'goed' zit. Succes morgen bij de huisarts en alvast voorzichtig gefeliciteerd!
Els
 
hihi ja dat weet ik
1 in het ronde en als er 1 in het vierkantje zit ben je zwanger toch!?
ik schrok echt ff 2 streepjes??
d8 ff 2 in ut vierkantje dat toch nie he??
maarruh dat streepje was heel duidelijk bij kwam ook al heel snel maar toen liep ik de badkamer uit omdat ik het pas echt na 1 minuut wilde zien!!
en thanx!!
 
Als je met 9 weken een kloppend hartje hebt gezien bij een echo kan je er ook van uitgaan dat je de kritieke fase voorbij bent (is natuurlijk nooit een garantie). Bij de meeste miskramen tussen de 10 en 13 weken, is het vruchtje al in week 8 afgestorven.

 
Hoi Hoi,

Ik denk dat als alles rond de 10 weken op de echo goed is dat het dan ook wel goed zal blijven gaan (als je verder nergens geen last van hebt). Ik heb vorig jaar 2x een miskraam gehad en de eerste was na bijna 10 weken. Toen hebben we ook gewoon de hartslag gezien en die was prima, maar helaas na een paar dagen niet meer. Maar na die 10 weken als alles goed is is het risico op een miskraam nog maar 1 % en dus echt haast niets meer! Veel geluk tijdens je zwangerschap.

Groetjes Alice
 
Je hebt pas zekerheid als het geboren is en ademt. Misschien een lekker negatief bericht, maar ik ken mensen die met 5 maanden en zelfs met 8 maanden hun kind zijn verloren. Zelf had ik vorig jaar een miskraam en ik begon bloed te verliezen 1 dag na de 12e week. Die eerste 12 weken zijn het meest kritiek, omdat (zo vertelde de verloskundige en gynacoloog) dan de placenta het moet overnemen.
 
Terug
Bovenaan