Kruiken in de wieg

Hoi,

Vorige week heb ik iemand die de intake doet voor de kraamverzorging op
visite gehad, die ook even in onze babykamer is komen kijken. Nou
hebben wij al een poosje geleden een Belly Warmer aangeschaft  
(zo,n ding dat opgewarmd wordt dmv stroom). Dat leek ons ideaal en we
hadden er ook goeie dingen over gehoord.

Maar ze vertelde ons dat die dingen niet getest zijn en dat we twee
roestvrijstalen kruiken moeten aanschaffen. Is dat echt nodig ? Heeft
iemand hier ervaring mee?

Groet, Iske

Hoi,

Ik heb deze discussie eerder gehoord. Ik denk dat je het beste even aan je verloskundige kunt vragen wat zij er van vindt.
Misschien kun je kruiken lenen als het toch nodig is. Je hebt ze alleen de eerste twee weken nodig.

Groetjes

hoi,

wij hadden 1 metalen kruik en een kruik met pitten erin.  De kruik met pitten werd eveneens afgeraden door de kraamzorg, omdat deze kruik  minder lang warm scheen te blijven dan de metalen kruik. Ons werd aangeraden toch een tweede metalen kruik te nemen. Dit vond ik echt onzin (drie kruiken!) dus we hebben het zo gelaten. Al met al heeft onze zoon echter helemaal geen kruik nodig gehad! We gebruikten de kruik enkel om het bedje voor te verwarmen, zodat hij in een lekker warm bedje kwam als we met hem geknuffeld hadden.
Wel moet ik zeggen  dat de metalen kruik veel langer warm bleef dan de pittenzak! Maar aangezien het zomer is, vraag ik me af of dat nu echt uitmaakt.
groetjes

Als je kindje een normaal geboortegewicht heeft en het in de zomer wordt geboren, heeft het nauwelijks een kruik nodig. Mijn kind heeft helemaal geen kruik nodig gehad.

Terug
Bovenaan