Kruip-frustraties...aaaarghhhh!

Hoi allemaal!

Mijn zoontje van 9 maanden (hé, vandaag precies, hoeraa), is heftig gefrustreerd.
Hoewel hij al heel lang stevig kan zitten, ook bliksemsnel omrolt van rug naar buik, zijn er 2 dingen die hem frustreren:

Eenmaal op zijn buik, komt hij niet terug naar zijn rug.
En eenmaal op zijn buik draait hij rondje na rondje, maar komt geen meter vooruit.
Hij probeert niet eens zijn beentjes op te trekken!

Natuurlijk weet ik dat elk kind zijn eigen ontwikkeling volgt (al ga ik automatisch vergelijken met zijn zus, die vliegensvlug was in alles). Ik zeg weleens voor de grap: "Typisch een man, die maakt zich niet zo druk, die komt er wel! ".
Maar inmiddels maakt ie zich wel druk. Mijn superlieve, nooit huilende baby wordt er zelfs chagarijnig van!

Heeft er nog iemand tips?
Behalve dan het laten "kruipen" met blote benen voor grip en het bekende speelgoed-net-buiten-bereik?
Dit duurt nu al zo lang, en het kwartje wil niet vallen!

Liefs Jaine x
 
hoi

ik heb een 2ling van 8 maanden alan die raced de hele kamer rond op handjes en knietjes maar rawan ligt bij wijze van na een uur nog op de zelfde plek.
rollen kunnen ze allebei heel goed van buik naar rug en van rug naar buik.
alan heeft leren kruipen in de box dan deed hij zijn voetjes tegen de spijlen aanzetten en dan op handen en knieen wiebelen. en die kruipt nu heel goed en rawan is dus jalours op alan en hij wil dat ook maar het lukt hem niet hij kan wel op zijn handjes en knietjes staan voor een paar seconden en dan gaat hij naar achteren terwijl hij naar voren wil en dan is het huilen. maar in bed of in de box kan hij het dus wel want dan zet hij ook de voetjes tegen de spijlen en wiebelen maar (en de box gaat dan zo op en neer net of er iemand aan het sexxen is de buren zullen wel denken). maar alles komt van zelf ik laat ze gewoon hun gang gaan maat het is wel zo als ze met de voetjes ergens tegen aansteunen kun je het motiveren om op handjes en knietjes te staan.
veel succes

groetjes kristel
 
O, maar Kristel, dat is ook wel heel hatelijk natuurlijk als je tweelingbroer wel lekker mobiel is, en jij nog hulpeloos op dezelfde plek  blijft liggen ...hihi.
Maarre, als jouw kindjes op de buik in de box liggen, dán zetten ze zich dus met hun voetjes af? Tenminste, als ik het goed begrijp....

Maar als Thom in de box ligt, en hij rolt op zijn buik, die ligt hij vaak opgefrommeld tegen de spijlen omhoog, en wordt héééél !
In het begin dacht ik nog, laat hem maar gefrustreerd zijn, des te eerder gaat ie er misschien iets aan doen.... NOT!

Maar, wel een kleine doorbraak net: Met zijn nieuwe schoenen (want het wordt zo koud buiten, dus voor de "sier" maar schoenen gekocht vanmiddag) kan hij zich op zijn rug wel een beetje afzetten.
Hoezee Hoezee, hij kwam wel een meter vooruit!
(En als ik dan terugkijk in de dagboekjes en zie dat zuslief dit met 5 maanden al vlot deed moet ik toch wel lachen, die meiden ook, altijd zo vinnig. Arme Thom hihi).
 
hoi

ja ze zetten de voeten tegen de spijlen als steuntje en wiebelen maar. maar ook tegen de muur en tegen de bank enz enz.
maar het probleem met omrollen hebben ze wel in bed want ze willen maar een kant in rollen en dan worden ze boos als ze dus niet terug kunnen. zowel rawan als alan willen de zelfde kant in rollen. maar in de box rollen ze eigenlijk niet maar ik heb daar zo'n speelkleed met die bogen in liggen en een activetyding in hangen dus op de rug en op de buik kunnen ze spelen.
ik moet wel zeggen dat ze heel graag op de buik liggen ze slapen zelfs op de buik. mar rawan heeft nu zijn voeten gevonden en ligt de hele dag met zijn voeten omhoog.
ik heb ook van die schoentjes gekocht bij prenatal lekker klitterband slofjes. maar ze hebben ook een lekkere warme voetenzak.


groetjes kristel
 
Mijn meiden wilden nooit kruipen, altijd gelijk lopen..... Maar ik heb ze wel gestimuleerd door de bewegingen voor te doen (dus ook kruipend over de vloer) en de bewegingen helpen maken, dus als ze gingen steunen op de handen, deed ik de knietjes goed en gingen we bewegen.... Ze wisten toen wel hoe het moest, maar het lopen vonden ze veel interessanter....
Het heeft dus wel geholpen, maar echt kruipen hebben ze niet lang gedaan...

Groetjes Nynke
 
Mijn meiden wilden nooit kruipen, altijd gelijk lopen..... Maar ik heb ze wel gestimuleerd door de bewegingen voor te doen (dus ook kruipend over de vloer) en de bewegingen helpen maken, dus als ze gingen steunen op de handen, deed ik de knietjes goed en gingen we bewegen.... Ze wisten toen wel hoe het moest, maar het lopen vonden ze veel interessanter....
Het heeft dus wel geholpen, maar echt kruipen hebben ze niet lang gedaan...

Groetjes Nynke
 
Haha Nynke, ik zie het al helemaal voor me, jij kruipend over de vloer en je dochtertjes kijkend of je niet helemaal in orde bent !
Ik herinner me dat ik dat bij mijn dochter ook gedaan heb hoor, alleen had die het niet echt nodig.
En nu gebruik ik haar gewoon als voorbeeld, vind ze geweldig en ik voel me niet alsof ik voor een verborgen camera iets geks moet doen....
Maar het is wel een tip!

Groetjes Jaine x
 
Hoi,
Quinten heeft er ook een hele tijd over gedaan om te gaan kruipen..
Hij had er gewoon geen zin in om zich daar mee bezig te houden. En ook hij werd
heel  als hij het dan toch eens probeerde en het lukte niet.... DRAMA!!
Maar goed ik heb hem maar lekker aan laten modderen. En toen het kruipen nog
steeds niet lukte is hij gaan tijgeren.. Net zo efficient en hij vond het denk ik een
stuk makkelijker..
Hij begon met tijgeren toen hij 10 maand was en pas sinds hij 12 maand is kan hij
dan eindelijk ook kruipen... JOEPIE voor hem.
Tegelijkertijd begon hij ook te staan en rond de tafel te stappen. Dat vond hij
interessant dus dat ging snel. Hij kan nu een paar pasjes los.
Zo zie je maar hij is nu 14.5 maand en hij doet gewoon alles op zijn eigen tempo!
Als moeder moet je maar gewoon geduld hebben ben ik bang. En het klopt wel dat
meisjes sneller zijn dan jongens...
Ach ja geniet er nog maar even lekker van. Het gaat al snel genoeg.
Groetjes Melanie en Quinten
 
Terug
Bovenaan