Kruipen, druk

<p>Mijn baby van 9 maanden is al een tijdje aan het tijgeren. Super leuk natuurlijk! Maaar..... Ik merk aan mezelf dat ik het vermoeiend vind. Ik heb het gevoel alsof ik de hele dag achter hem aan ren. Met zijn eigen speelgoed speelt hij niet, vooral met de dingen die hij niet mag (stopcontact, plant, afstandsbedieningen etc.). We willen niet ons huis helemaal kaal inrichten voor de baby....maar toch vind ik dit ook wel pittig.</p><p> </p><p>Hoe hebben jullie dit aangepakt? Wat deed je zelf? Hoe corrigeer je je baby? </p><p> </p><p>Ik heb hem trouwens soms in de box maar dat vind ikzelf een te beperkte oppervlakte voor lange tijd. </p>

Mijn dochtertje van 10 maanden kruipt en tijgert ook het huis door.
Wanneer ze naar het stopcontact kroop liet ik haar daar haar gang gaan tot ze het aanraakte. Dan zei ik met een boze stem haar naam en nee. Ze weet inmiddels dat ze er niet aan mag komen. Soms steekt ze haar handje uit terwijl ze naar me kijkt. Even om mijn reactie te peilen denk ik. Ik hoef nu alleen nog nee te schudden. Stopcontacten zijn wel afgeschermd overigens, maar dan nog mag ze ze niet aanraken. 
Verder is het huis wel redelijk kindvriendelijk vanaf de grond gezien. Wel een mijnenveld van "speelgoed". Het keukentje van haar broer is favoriet, deurtje open, deurtje dicht en met een pollepel op het metalen wasbakje slaan. En ze is gek op mijn siliconen bakvormen. Niet echt haar eigen speelgoed dus. 
Wij leven in de keuken, dus alles wat op het aanrecht ligt of op de eettafel is buiten bereik, dat scheelt. Keukenkastjes zijn beveiligd (behalve dus die met de bakvormen en doekjes). Maar ze weet dus al goed wat nee is, ook al is ze 10 maanden. Ik probeer haar dus op afstand te besturen wat betreft stopcontacten :) 

Terug
Bovenaan