kruipen en een grote hond

Hallo,

Onze meid is nog veel te jong om te gan kruipen maar ik vraag toch maar alvast tips.

wij hebben een grote hond (bernersennen) ze is heel lief en reageerd goed op de kleine.
ik maak me toch een beetje zorgen, als onze linn straks gaat kruipen is ze kleiner dan de hond en dus in honden taal ook onderdanig. ook wil onze hond heel graag spelen en is daarbij soms wat lomp. wie heeft dit ook gehad en vooral hoe opgelost???
 
ik denk dat het belangrijkste is en een gouden regel: laat je kind nooit alleen met de hond!!! geen seconde
een hond weet dat jij de baas bent over hem en over het kind en zodra jij uit de kamer weg bent is de hond de baas en houd hij het kind in de gaten en als hij dan iets doet wat in de hand zijn ogen fout is dan bijt hij het kind om het kind te corrigeren een corrigerende tik(bijt) met hele grote gevolgen.
het is belangrijk dat de hond een eigenplekje heeft bv zijn mand.  en daar mag het kind niet bijkomen  dat is het veilige plekje van de hond en ook om in te rusten.
verder moet je zorgen dat het kind de hond elke dag een koekje geeft om een vertrouwens band te creeeren.
als ze willen spelen speel mee.
zorg dat als het kind vrij rond loopt of kruipt de hond op zijn veilige plek ligt en daar blijft liggen. niet dat het de hond het gebiedt van het kind belemmert en andersom.

ik hoop dat je hier wat mee kunt
groetjes monique  
 
Hallo!

Wij hebben ook een "grote" hond, een mechelse herder reu. In principe is het zo dat honden baby's en kinderen beschermen. Natuurlijk zal het bij het eerste kruipen even wennen zijn. Onze hond is nogal van het dominante en hier moeten we gewoon goed opletten. In het begin wilde hij onze zoon "domineren", maar na een stevige (sorry dierenliefhebbers) correctie is dit over. Stan loopt inmiddels en de hond gaat hem liever uit de weg en gaat in zijn bench liggen. Stan vindt hem helemaal geweldig en wil graag aaien, maar onze hond is hier niet altijd van gedient en zoekt dan een rustig plekje op. Het gaat eigenlijk wel goed. Ik ben er altijd bij en ga samen met Stan naar de hond als hij hem wil aaien.
Alleen die haren.... ach, het zal zometeen wel weer wat beter worden als het weer iets warmer is.

Groetjes Marieke
 
Hallo nancy,

Houd aub voor ogen dat hoe lief je hond is het altijd een dier blijft, hoe groot of klein de hond is laat je kind niet met hem alleen.
Een hond kan vaak heel veel verdragen van een baby, ze zijn juist heel beschermend naar zo'n kleine hummel, maar als je kind te vaak te ver gaat in zijn ogen dan kan hij maar op 1 manier laten merken dat hij daar niet van gediend is en dat is bijten.
Ik ken iemand die ook zo'n lieve hond had, die is afgemaakt omdat hij hun zoontje gebeten had, nadat hij afgemaakt was bleek dat de hond 16 nietjes in zijn oor had, kun je voorstellen wat die hond doorgemaakt heeft voordat hij vond dat het genoeg was en heeft gebeten.
Ik weet dat dit vrij extreem is, ik ben een echte hondenliefhebber, maar ik weet ook dat een hond ook zijn grens heeft, en je wilt die echt niet bereiken, want als hij zich gaat verdedigen is dat altijd door te bijten.
Ik wil je niet angstig maken, maar je wel duidelijk maken dat je ze niet alleen moet laten totdat je kind het besef heeft dat hij de hond geen pijn mag doen en de eerste paar jaar hebben ze dat gewoon nog niet.
Maar als je ze alleen samen laat als je erbij bent dan zal er niet snel iets gebeuren.
Veel succes Groetjes Mary jane
 
hallo allemaal,

ik laat sammy(de hond) en linn nu ook bijna nooit alleen, alleen als ik naar het toilet moet, maar dan ligt ze in de box. en de wc deur laat ik open en dan kan ik op een kleine afstand toch alles in de gaten houden.

en bedankt voor jullie snelle reacties
 
hoi,

Wij hebben zelfs 3 honden en onze dochter kruipt al.
1 hond hebben we er niet bij en doen we dan ook apart zeten als we onze dochter laten kruipen.
De andere 2 zijn gek op haar maar ik zal nooit mijn kind alleen laten bij de honden.....ook al zijn ze dol op haar.....je weet nooit wat er zal gebeuren als er jaloezie in het spel is.
Je moet je kind ook niet gaan opsluiten als je bang bent.....doe dan de hond ergens anders, in een andere kamer ofzo!!

Groetjes een trotse moeder
 


quote: trotse_moeder reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-04-2006 12:44:45'));

hoi,

Wij hebben zelfs 3 honden en onze dochter kruipt al.
1 hond hebben we er niet bij en doen we dan ook apart zeten als we onze dochter laten kruipen.
De andere 2 zijn gek op haar maar ik zal nooit mijn kind alleen laten bij de honden.....ook al zijn ze dol op haar.....je weet nooit wat er zal gebeuren als er jaloezie in het spel is.
Je moet je kind ook niet gaan opsluiten in de box bijv. als je bang bent.....doe dan de hond ergens anders, in een andere kamer ofzo!!

Groetjes een trotse moeder





 
Terug
Bovenaan