kruipen/lopen

Hoi, Ons zoontje kroop vrijwel niet maar is min of meer gelijk gaan staan en lopen. met 8 maanden stond hij bij de tafel uit zichzelf, nu is hij 18 maanden en rent hij. Dus zal wel goedkomen hoor.

Groetjes, Mirjam
 
Hoi, Ons zoontje kroop vrijwel niet maar is min of meer gelijk gaan staan en lopen. met 8 maanden stond hij bij de tafel uit zichzelf, nu is hij 18 maanden en rent hij. Dus zal wel goedkomen hoor.

Groetjes, Mirjam
 
Mijn eerste liep een paar dagen voor haar eerste verjaardag los, mijn tweede een paar dagen na haar eerste verjaardag. Beide niet gekropen. Dit kruipen is echter wel belangrijk voor de motoriek, dus heb dit na het leren lopen wel gestimuleerd....(beweging linkerarm, rechterbeen en andersom, anders kunnen ze later problemen krijgen met bepaalde bewegingen zoals fietsen, steppen en dergelijke).

Succes
 
Hoi Hoi,

Mijn dochter liep met 9 maanden los en met 7 maanden langs de tafel.
Ze ging in 1 week tijd zeld zitten kruipen en staan. Het ging ineens heel snel.
Toen ze 1 jaar werd rende ze al de kamer rond.

Maar mijn stiefzoontje liep met 13 maanden (hij is nu al 4 jaar) hij ging met 11 maanden kruipen, dus je hoeft je geen zorgen te maken.
De een is sneller dan de ander,  maar het is idd belangrijk dat ze leren kruipen, ook als ze al kunnen lopen.

Succes!

groetjes muisje
 
Mijn oudste zoon ging met 9mnden billenschuiven, en liep net voor zn 1ste verjaardag.Mn jongste is nu 9mnden, en kruipt/buikschuift/billenschuift vooruit, op t moment.Staat stevig, maar trekt zich niet zelf op.En hij staat op handen&benen.Je kan niet echt een verglijking maken, elk kind is anders.Maar ze zeggen dat rond 15mnden t gemiddelde is voor lopen.
Groetjes Maroesca
 
Met dit soort ontwikkelingen kun je geen gemiddelden nemen.



Ik bedoel mijn dochter kon staan&kruipen met 6 maanden, en lopen
met 10. Ze is nu bijna 1 en kan zelfstandig traplopen, drempels nemen
etc.



Een ander haar kind loopt pas met 22 maanden.



Gemiddeld zou je dan op 16 maanden uitkomen, maar dat getal betekent niets.



Zolang jouw kind geen tekenen van motorische problemen toont zou ik me
nergens zorgen over maken. Het is een combinatie van aanleg,
stimulatie, gelegenheid en de aard van het kind.

 
Terug
Bovenaan