kruipen/lopen

Hallo allemaal
ik heb een zoontje van bijna 10 maanden maar hij kruipt nog niet wel wil hij proberen te staan.Wat is de gemiddelde leeftijd dat ze kunnen kruipen /lopen.

groetjes moe mie

 
Hoi Moe mie



Mijn zoon (nu 12 1/2 maand) kroop met 10 maanden en liep met 11
1/2   maand. Hij kon eerst staan en overal langsop lopen en ging
toen pas met 10 maand kruipen. Nu kruipt hij amper nog omdat hij kan
lopen.

Ik denk dat ieder kindje het in zijn eigen volgorde doet en de een is sneller dan de ander!



Groetjes Tamara

 
hoi moe mie,
mijn zoontje is ook 10 maanden (en 1 week) en sinds een kleine week staat hij ineens.
kruipen doet hij niet, tenminste niet zoals het hoort. hij tijgert nog steeds (en snel).
de week ervoor ging hij ineens uit zichzelf zitten. dus het kan snel gaan.
ieder kind zijn eigen tempo hoor.
gewoon afwachten dus.
groetjes helma
 
Hi ieder kindje heeft zijn eigen ritme denk ik, onze zoon nu net 1 jaar tijgert sinds een week en kruipt nu ook naar achteren. Probeert zich nu ook op te trekken. HIj heeft een hele tijd lekker zittend gespeeld en lekker gelegen en nu in 1 week begint hij van alles te ontdekken, dus het komt echt wel goed ;-)
 
hoi hoi
alle kindjes zijn verschillend mijn dochter is nu 10 mnd kon al los zitten met 5 mnd met 7 mnd staan en optrekken, 8mnd langs de tafel lopen en nu sinds 2á3 weken kan ze echt op handen en knieen kruipen ze heeft eerst vanaf 8 mnd geteigerd ze loopt nu langs alles en zelfs aan 1 hand mee maar ja mijn vriendin der dochter was ook zo'n snelle maar die is nu 13 mnd en loopt ook niet het komt allemaal vanzelf geen zorgen en misschien slaat jou kindje het kruipen wel over en gaat ineens lopen dat kan ook nog
gr debbie
 
Dat is echt verschillend hoor. Mijn zoontje tijgerde bijv. al met 6,5 maand. Kroop op handen en knietjes op 11 maanden. Trok zich op met 9 maanden en liep met bijna 14 maanden. Mijn dochtertje doet het ook weer heel anders. Zij tijgerde met 8 maanden, kroop op handen en knietjes met 12 maanden, trok zich op met 12 maanden en liep met 15 maanden. Het kan ineens echt heel snel gaan. Het is spannend allemaal, maar als ze ineens kunnen lopen enzo dan zijn ze zo snel en zo nieuwsgierig, dan is het gedaan met de rust, haha....
 
Hi,

Mijn eerste liep eerst voordat ze eindelijk ging kruipen (ze wilde vanaf haar geboorte al veel sneller dan dat ze kon) Ze liep 6 dagen voor haar eerste verjaardag los. Daarvoor al een paar maanden langs tafels en muren. Voor de oversteek wilde ze hulp, ze vertikte het om te kruipen.

Het belangrijkste is dat een kind wel gaat kruipen, die oefening is goed voor hun latere motoriek. Vooral de beweging linkerarm/rechterbeen en rechterarm/linkerbeen moet geoefend worden, anders heb je kans op moeilijkheden op latere leeftijd. Volgens CB moet je kind eerst kruipen voordat het mag lopen.... Maarja leg dat je kind maar eens uit. Probeer het kruipen gewoon spelenderwijs in te voeren... Is met mijn oudste ook gelukt. Eerst lopen en toen ze dat eenmaal goed kon, wilde ze ook wel achter mij aan kruipen... vond ze toen pas leuk spelletje.
 
Hoi hoi,

Onze dochter kon alleen zitten met 5 maanden met 7 maanden liep ze rond de tafel met 8 maanden kroop ze en toen ze 10 maande was kon ze los lopen.
En doordat het zo snel is gegaan is ze maar zo kort baby geweest, eigenlijk wel jammer. Ik heb vriendinnen die een kindje hebben die even oud zijn en dat zijn nog echt baby's die van mij is al meer peuter.

Nou heeft het ook z'n voordelen hoor, ik hoef niet iederekeer de wagen mee te nemen want ze kan zo mee winkelen en zelf lopen dat vind ze prachtig. En het is natuurlijk onwijs leuk om zo'n kleintje zich te zien ontwikkelen in een klein mensje.
Maar soms wou ik (stiekem)dat ze nog een beetje baby was, de baby tijd duurt al zo kort.

liefs muisje
 
Terug
Bovenaan