kruipen op een gladde vloer????

hoi,
even snel, want meneer is alweer wakker...
mijn zoontje tijgert er flink op los. nu probeert hij ook te kruipen.
hij heeft de starthouding al te pakken maar dan glijd hij weg.
wij hebben parket. hierop kan toch wel gekropen worden??
zijn er nog handige tips???
groetjes
helma
 
hoi hm,

wij hebben zelf thuis ook parket en omdat alle begin moeilijk is zullen ze steeds handiger worden in het kruipen op een glade vloer voor je het weet gaat hij de hele kamer rond. mijn zoontje had er in het begin ook wat moeite mee maar het komt goed.
ze moeten er alleen wat meer voor doen.

groetjes moni
 
Voor grip broekje aan van wat ruwere stof (spijkerstof ofzo), is ook
beter voor zn knieen, en leren schoentjes aan zoals zootjes.



http://www.zootjes.com/home.html
 
Mijn zoontje heeft ook leren kruipen op parket. Eerst gebruikte hij erg zijn tenen om zich af te zetten (tot blaren aan toe), maar na een tijdje deed hij het steeds meer echt met zijn knieen. En nu sprint hij de kamer door op handen en knieen.
 
Hai,

Mijn zoontje Stan van 10,5 maand kruip er flink op los op onze gladde vloer! We doen hem dan alleen geen sokjes aan omdat hij zich ook wil gaan optrekken aan alles wat hij tegen komt, anders wordt het een glij-partij....
Nu met dit weer heeft hij een korte broek aan waardoor hij ook goede grip heeft met zijn knietjes. Af en toe valt hij wel met zijn hoofd op de grond wat resulteert in een stereo-blauwe plek op het voorhoofd (links en rechts).

Groetjes Marieke
 
bedankt voor jullie reacties en tips
ik wacht dus gewoon af! en zorg voor voldoende grip.
nu bedenk ik me nog wat: laten jullie je kleintjes ook buiten kruipen?
op de stenen enzo??
groetjes
helma
 
Ja hoor, ik laat Stan ook buiten kruipen.
Dan zorg ik er wel voor dat er geen gekke dingen bij hem in de buurt zijn want alles wat hij tegenkomt gaat nog regelmatig de mond in. Gisteren was ik bij een vriend en had Stan daar in de tuin laten kruipen. Echter, dit was in de buurt van een grindpad; huppakee, de eerste steen had hij al te pakken en zat voordat ik er erg in had al in zijn mond...
Gelukkig te groot om door te slikken en kon ik hem er zo weer uit halen. Ook in onze eigen tuin had hij bijna een flinke hap tuinaarde genomen. Met een spuug-spelletje kan je je kind op afstand "sturen''. Hij heeft bijvoorbeeld al iets in de mond wat niet mag en dat je zelf dan spuuggeluiden gaat maken, dan doet je kind je na. Het heeft bij ons al gewerkt.

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan