kruipen op een houten vloer

Hoi,

Mijn dochtertje is nu ruim 6 maanden en wil heel graag kruipen. Ze is wat snel geloof ik, maar ze probeert het echt. Ze kan al los zitten sinds een week of 2, maar nu gaat ze dus steeds op haar buik liggen. Ze krijgt haar beentjes er wel onder als ze op een speelkleed ligt, maar komt dan niet vooruit. Nu zei iemand tegen mij dat ik wel vloerbedekking moest neerleggen omdat ze anders niet kunnen leren kruipen, omdat het dan te glad zou zijn. Is dat waar? Wij hebben juist een houten vloer omdat ik dat hygienischer vind, en ik voel er weinig voor om nu overal vloerbedekking neer te leggen. Kunnen we ook gewoon een zwaarder kleed kopen? Wie weet dit?

groetjes,

Desiree

Hoi,

Wij hebben een parketvloer en mijn zoontje bijna 10 mnd kruipt volop rond. Toen hij net begon te kruipen (6mnd) heb ik een groot dekbed op de vloer gelegd, op een gegeven moment ging hij daar van af. Je hoeft echt geen vloerbedekking te leggen. Wel deed ik zijn sokjes en broekje uit, hebben ze iets meer grip.

Groetjes Sanne

Hoi Desiree,

ook hier hadden we aan het begin een kleed op de vloer om te kruipen. Nu blijft Jesper niet meer op het kleed maar komt de hele kamer door. Wel zonder sokken of met sokken met antislip anders is het te glad. Aan het begin was het meer schuiven, maar ondanks dat er geen kleed meer ligt wordt het nu echt kruipen.

Dietje

Wij hebben laminaat. Sanne kroop met 6 maanden al door het hele huis.
Natuurlijk zonder sokjes, meer grip!
En niet te hygienisch willen doen hoor! Een beetje vies kan geen kwaad en is zelfs goed voor de weerstand. 's avonds voor het slapen gaan gewoon weer lekker in bad en schoon naar bed.

Mamasanneke

Hoi Desiree,

Wij hebben thuis ook een houtenvloer. Met tien maanden begon onze kleine meid te tijgeren. Ze kwam vrij snel overal waar ze wilden zijn. Langzaam aan begon ze het kruipen onder de knie te krijgen. Nu is ze 13 maanden en gaat ze er als een speer vandoor als ik het probeer te pakken. En inderdaad zonder sokken en broek hebben ze meer grip.

Succes er mee.

Groetjes Astrid

Hoi Desiree,

Hier nog iemand met een houten vloer. Mijn zoontje is 11 maanden en kruipt als een speer de hele kamer door. In het begin was het tijgeren (achteruit), toen probeerde hij steeds een knie onder z'n buik te krijgen en van het ene op het andere moment had hij het onder de knie! Ik heb hem veel laten oefenen op ons bed, dat ging heel goed, en buiten op het gras (maar dat werkt natuurlijk alleen met mooi weer!).
Met een stroeve ondergrond hebben ze het misschien net iets eerder onder de knie, maar als ze echt willen kruipen dan lukt het heus wel!

Enne, soms is het nog wel even makkelijk hoor, dat ze niet de hele kamer doorkruipen. Van he ene op het andere moment is echt niets meer veilig!

hallo,

Ook wij hebben een houten vloer, eigenlijk door het hele huis hebben we een hout  als vloer. We hebben een speeltapijtje gekocht bij de leen bakker geloof ik. Meneer ging namelijk met 5 1/2 maand naar achter in plaats van naar voren en werd erg driftig ( paars aanlopen en hard gillen). Met het kleed ging hij zo naar voren maar ook meteen van het  tapijt af en verder op de houten vloer. We gebruiken nu het tapijt om te voorkomen dat er deuken in dehuten vloer komt als hij de spullen uit de box gooit.

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor.

Nu vind ik het wel eens jammer dat ie zo vroeg kruipt. Niets is veilig meer zelfs de katten moeten het wel eens ontgelden.

Nee joh, dat maakt heus niet uit hoor! Wij hebben ook een houten vloer en mijn zoontje heeft daar prima op leren kruipen.

Laat je geen rare dingen aanpraten die je zelf helemaal niet wil!

Groetjes,
Helena

Terug
Bovenaan