Kruipen overslaan?

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Ik heb een vraagje over de ontwikkeling van ons zoontje van 10 maanden. <br /><br /></p><p>Ons zoontje heeft nooit gekropen. Wij hebben van alles geprobeerd om het zover te krijgen. Oefeningen, spelen, ect. Op zijn buik liggen wil hij wel en kan zijn hoofdje en schouders volledig opbeuren door middel van zijn armpjes. Dan kijkt hij rond, om zich heen en leunt soms ook op een arm wanneer hij dit doet. Hij rolt ook volledig, van zijn buikje naar zijn ruggetje en andersom. Zelfstandig zitten kan hij ook en kan zelfstandig omhoog komen om te gaan zitten.<br /><br /></p><p>Hij maakt wel aanstalten om te gaat staan en trekt zich aan de spijlen van zijn box of aan onze armen omhoog. <br /><br /></p><p>Moet ik mij zorgen maken dat ons zoontje niet wil kruipen of dat hij het kruipen volledig gaat overslaan?</p><p> </p><p>Alvast bedankt. </p>
 
Nee hoor, zijn genoeg kindeeen die niet kruipen. Die kontschuiven of blijven tijgeren en vanuit daaruit staan en gaan lopen.
 
Onzr dochter is nu 11,5mnd. Ze is met 10mnd zelfstandig gaan zitten en sinds 2 weken trekt ze zich op tot staan. Sinds 2 dagen kruipt ze met haar buik van de grond. Tijgeren deed ze toen ze een maand of 8 was.
 
Hee,
Ik heb me over me dochter ook wat zorgen gemaakt. Ze ging tijgeren met 10 maand ongeveer. Kruipen deed ze helemaal laat, dacht ook dat ze het over ging slaan. Was 15 maand toen ging ze nog kruipen en met 19 maand ging ze pas lopen. 
Nu is ze 22 maand en loopt prima. Dus het komt wel goed. Ontwikkeling kan wat rustiger gaan, zolang je maar wel wat ontwikkeling ziet. 
 
Ik heb tot afgelopen week met ongeveer dezelfde zorg gezeten. Kruipen is belangrijk voor de ontwikkeling, doordat ze tegenovergesteld (linkerarm, rechter been) gebruiken, gebruiken ze hiervoor ook tegelijkertijd de hersen helften.
Hierdoor heb ik de fysio laten langskomen en die heeft tips gegeven. Een week later kruipt hij, dus of het zat er al aan te kopen of het heeft geholpen. 
 
[quote quote=10322642]Ik heb tot afgelopen week met ongeveer dezelfde zorg gezeten. Kruipen is belangrijk voor de ontwikkeling, doordat ze tegenovergesteld (linkerarm, rechter been) gebruiken, gebruiken ze hiervoor ook tegelijkertijd de hersen helften. Hierdoor heb ik de fysio laten langskomen en die heeft tips gegeven. Een week later kruipt hij, dus of het zat er al aan te kopen of het heeft geholpen.[/quote]
Welke tips heeft de fysio gegeven? Wellicht kan ik deze ook toepassen.
 
Misschien slaat hij het over ja, Maar het kan ook nog komen!! Hij is nog maar 10 maanden..
Mijn oudste dochter ging met 9 maanden tijgeren, met 10 maanden optrekken en met 12 maanden kruipen. Lopen pas met 18 maanden. Ze was niet supersnel maar nu is ze 2.5 jaar en daar merk je niks meer van.
Mijn jongste dochter is nu 9.5 maand en kruipt wel, zij heeft nooit getijgerd, ging gelijk kruipen 2 weken terug.
Dus het is echt verschillend per kind. Maak je ook niet druk dat hij wat langzamer is, al vind ik hem helemaal niet zo extreem langzaam hoor... Ik heb mijn 2e dochter niet anders of extra gestimuleerd dan mijn 1e dochter, en toch is ze sneller.. het zit echt in je kind! 
Hij gaat het vanzelf doen als hij de behoefte vindt (de meeste kinderen gaan echt wel kruipen hoor, maar dat kan dus ook pas rond 12 maanden zijn)
 
Terug
Bovenaan