kruipen/ "nee zeggen"

A

Anoniem

Guest
Hoi moeders met kruipende kinderen, en iedereen met tips,
Sinds het weekeind kruipt Kamiel!
Wat een feest en heerlijk om te zien!
Maarja nu begint ook het afleiden, nee zeggen, "doe dat maar niet" enz bij dingen waar hij niet mee mag spelen. Ben heel benieuwd hoe jullie dat doen. Wil niet de hele tijd nee roepen, ook niet alles weg halen. Ik heb wel wat verplaatst maar een paar dingen lijkt me wel goed om te laten staan om te oefenen dat sommige dingen niet mogen..
wat denken jullie?
groetjes Leonie

Ik ben erachter dat nee zeggen totaal zinloos is op deze leeftijd..ja mag blij zijn als ze t met een jaar weten en dan nog niet echt nee maar gaat meer om de klank van je stem denk ik..ja kan net zo goed heel boos ; lach es lief naar mama zeggen en dan zal de reactie waarschijnlijk t zelfde zijn. Stom genoeg weet die uk van mij weer wel dat nee schudden het gewenste effect heeft, nee schudden tegen de fles, nee schudden tegen beker drinken allemaal mooi maar als ik t doe omdat ze iets doet wat niet mag..geen sjoege hoor  

Nee zeggen helpt bij ons toch echt wel, hij kruipt dan nog wel niet.
Maar ik zou er echt nu al wel mee beginnen, het is idd de klank waarop je het zegt, maar ze hebben het dondersgoed door...

Ik voel me soms echt een boeman, zo'n schattig ventje. Maar als ik er nu al niets van zeg, en pas begin met 1 jr, nou dan weet hij niet wat hem overkomt als hij straks 1 jaar is.

Hoi,

Bij ons heeft het zeker wel effect hoor. Ze kruipt sinds twee weken en er staat een hele grote plant in onze kamer. Ik geef haar een tik op de vingers en zeg: daar mag je niet aan komen. Soms roep ik alleen haar naam en dan weet ze het al. Het resultaat: ze zit niet meer aan de plant. Soms kijkt ze me uitdagend aan, maar als ik dan zeg dat het niet mag, doet ze het niet. Soms wel,  maar dan geef ik weer een tik. In het begin keek za alleen naar de hand waar ze de tik op kreeg en ging gewoon verder, nu kan ze het koppelen en wordt soms boos als ik dat doe. Dat is goed, want dan weet ik dat ze het begrijpt.

Consequent zijn is heel belangrijk! Het is natuurlijk schattig als ze overal heen kunnen kruipen, maar ze moeten wel een duidelijk signaal krijgen van wat mag en wat niet mag. Ik heb sommige dingen ook weg gehaald omdat sommige dingen gevaarlijk zijn, en ik wil ook niet dat ze het gevoel krijgt dat ze nergens aan mag komen.

Groetjes, Emmy

Emmy hoe oud is die van jou dan?

tikken geven zou ik zelf echt niet doen, tenminste toch zeker niet nu en om zo'n klein vergrijp.  

Nee zeggen helpt hier ook voor geen meter, maar ik blijf het toch doen want op een dag zal hij het heus wel begrijpen, en waneer die dag aanbreekt weet ik niet, maar dan heb ik mijzelf tenminste al aangewend om nee te zeggen.  

Ik geef Tom ook wel eens een tik...
Geen mega tik, of pijnlijke tik, gewoon een aanraking.

Tom is ook mega aan het uitdagen, maar ik ben hier de baas en hij niet :)
Idd consequent zijn.

hoi,

ze is nu 9,5 maand. Ik geef haar geen grote tik hoor. Gewoon een standje, dat ze weet dat ze er niet aan mag komen. Ik doe het ook niet bij alles. Soms  leg ik haar gewoon een andere kant op of zeg ik nee. En ze is ook niet angstig van zo'n tik. Ze weet nu gewoon dat ze er niet aan mag zitten. Als ik nu alleen haar naam al zeg is het al genoeg bij die plant. Ze kruipt dan een andere kant op.

Dus een af en toe een tik vind ik geen probleem. Als het maar niet te hard is en als ze er maar iets van kan leren.

Groetjes, Emmy

Hier wordt sinds een maand gekropen en het is inderdaad de hele tijd uitkijken geblazen. Nee zeggen helpt hier echt niet (verschilt blijkbaar per kind). Ik ben dus de hele tijd bezig met hem op te paken en weg te zetten, of af te leiden. Maar als ik even rust wil, dan gaat ie gewoon in de box. Vindt ie geen bal aan, maar soms is het nodig.

Volgens mij is dit echt een moeilijke peiode hoor. Ze worden mobiel willen alles ontdekken, maar je kan ze nog niet uitleggen wat wel en niet mag. Daarom word ik nooit boos op Yanick, dat heeft geen enkele zin, hij snapt niet wat wel en niet mag.
Maar als je merkt dat je kindje het dondersgoed snapt en expres zit uit te dagen, dan helpt boos worden  denk ik wel.

Terug
Bovenaan