Kruipen / tijgeren stimuleren of niet?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Even een vraagje aan jullie mama's.
Sven is bijna 9,5 maand en een vrolijk mannetje die de oren van je kop kletst.
Alleen qua motoriek vindt Sven het allemaal wel best. Omrollen deed hij bij 6,5 maand maar daar hield het eigenlijk een beetje op. Momenteel duwt hij zichzelf achteruit als ik hem op de grond leg. Op het CB zeiden ze dat dat het begin is van tijgeren alleen vraag ik me af wanneer Sven in dat opzicht het licht ziet. Als ik hem nu een speeltje voorhoud dat iets verder ligt dan zijn bereik begint hij te spartelen met armen en benen in de hoop daarmee vooruit te komen.

Nu wil ik hem best stimuleren bij het leren tijgeren maar ik heb geen idee of dat wat uit zal gaan maken. En zo ja, wat zou ik dan moeten doen?
Ik weet best dat kindjes hun eigen tempo bepalen alleen zie ik Sven nu al een aantal weken hetzelfde doen en er zit echt geen vooruitgang in. Dat brengt mij wel een beetje aan het twijfelen.
Hoe denken jullie daarover? Ik hoor het graag.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Maike,

Ik zou hem gewoon laten rondkruipen, dan begint hij vanzelf met tijgeren.
Jules duwde zich eerst ook naar achteren, dus lag ik hem elke dag op de grond.
Toen hij het eenmaal doorhad, dat'ie zich vooruit kon trekken, begon hij te tijgeren.
Komt helemaal goed, let maar op.

Groetjes Cojja, mama van Jules.

Hallo ,

Ik heb wel een tip om je kindje te stimuleren om te gaan kruipen ,
Deze tip heb ik van m,n tante gekregen en zij heeft dit weer vanuit het ziekenhuis
omdat haar dochter iets heeft met de beenspieren en zij moest dit ook stimuleren ... weet alleen niet meer precies wat haar dochter precies heeft is moeilijke naam ben het vergeten haha

Maar nu de tip , je legt je kindje op de grond op een dekentje op z,n buik ...
en dan pak je z,n bovenbeentje vast en draai je die naar binnen zodat hij in een kruiphouding komt .. en dit doe elke dag 3   keer 10 minuten.(gewoon oefening blijven herhalen)

Ik heb dit gedaan bij m,n dochter en die kroop na ongeveer anderhalf week

Hoop dat je er iets aan hebt

Groetjes van anna

Terug
Bovenaan