kruipen/zitten

Dag dames

Ik zat met een vraag. Hoe doen jullie het met kruipen van jullie kindjes. mijn dochter van ruim 7 maanden kan dat nog niet ze kan misschien een paar secondes ff zitten en valt ze weer om (waar ik natuurlijk bij ben ik vang haar op) Maar hoe doen jullie dat zetten jullie die kleine altijd op de buik of oefenen jullie met ze. of gaat dat gewoon echt vanzelf. Ik bedoel ze draait nog steeds niet van rug naar buik. Ze draaide eerst wel van buik naar rug maar nu niet meer, het lijkt net of ze het heeft verleerd. En ik vraag me ook af hoe jullie het doen met zitten. Graag wat tips / reacties aub

alvast bedankt

groetjes karima
 
Hoi Karima,
Komt allemaal vanzelf goed hoor. Het ene kindje is gewoon wat sneller als het andere. Als ze aan kruipen toe is gaat ze dat vanzelf doen.
Mijn zoontje is nu bijna 1 en kon eerder langs de tafel lopen ( met 9 maanden ) dan dat hij kon kruipen ( met 10.5 maand.Meestal is het dus andersom...
 
ok gelukkig ik begon al bang te worden... Dus dat doen ze vanzelf,je hoeft het ze niet te leren ofzo. zitten gaat dat ook vanzelf??

nog bedankt voor de snelle reactie!!!
 
Hoi Karima,

Sommige kinderen gaan nooit kruipen. Die slaan dat gewoon over. Niks om je zorgen over te maken. Wel kun je oefenen door je dochter veel op de buik te leggen.
Het zitten oefenen wij in de hoek van de bank, in de kinderstoel (mijn zoontje is 6,5 maand) en vasthouden aan zijn handjes.

groetjes Kee
 
Hoi,
Ik ben mama van 4 kindjes en onze oudste 3 zaten pas flink zelfstandig recht rond 7,5 à 8 maanden. De jongste is net 6 maanden. Het kruipen komt echt helemaal vanzelf maar is nu nog echt wel zeer vroeg.
Groetjes - Annick
 
Terug
Bovenaan