kruipen / zitten

Dag dames

Ik zat met een vraag. Hoe doen jullie het met kruipen van jullie kindjes. mijn dochter van ruim 7 maanden kan dat nog niet ze kan misschien een paar secondes ff zitten en valt ze weer om (waar ik natuurlijk bij ben ik vang haar op) Maar hoe doen jullie dat zetten jullie die kleine altijd op de buik of oefenen jullie met ze. of gaat dat gewoon echt vanzelf. Ik bedoel ze draait nog steeds niet van rug naar buik. Ze draaide eerst wel van buik naar rug maar nu niet meer, het lijkt net of ze het heeft verleerd. En ik vraag me ook af hoe jullie het doen met zitten. Graag wat tips / reacties aub

alvast bedankt

groetjes karima
 
Hoi Karima,

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Mijn dochtertje van 7,5 maand heeft wel een paar keer gedraaid (van rug naar buik en weer terug) maar dat was maar een keer of 4. Het lijkt wel alsof ze er niets aan vindt en geen behoefte heeft om het te oefenen. Kruipen kan ze ook nog niet. Ik probeer haar regelmatig op haar buik te leggen. Zitten gaat wel al heel goed: ze houdt het een tijdje vol. Wij merken dat ze het liggen een beetje zat is en dat ze blij is als ze weer mag zitten en spelen.
Maar ik vraag me ook af hoe ik het rollen en kruipen kan stimuleren.

groetjes,

Alexandra

 
Mijn dochter kruipt al met haar zes maanden... mijn geheim...speelgoed niet op grijpafstand neerleggen maar net iets verder...kleed/dekbed op de vloer leggen en daarop laten spelen... door de bewegingsvrijheid zal ze eerder dingen ondernemen...en stimuleren...op een gegeven moment zat ze zo te zwemmen dat ze gefrustreerd werd van haar eigen...heb ik haar gewoon in een spelletje voorgedaan hoe het moest haha.....en veel op de buik leggen/laten spelen
 
onze zoon is nu ook 7 maanden maar hij doet nog niet veel. de 1 is gewoon sneller dan de ander. toevallig draaide hij vandaag van rug naar buik.. maar van buik naar rug kon hij ook en nu doet hij het ook niet meer. ik heb begrepen dat dat heel normaal is. het komt echt vanzelf..geniet nog even van de rust hihih.. want kruipen en lopen straks gaat snel genoeg...

groetjes
 
mijn zoontje is nu bijna een jaar en kruipt ook nog niet ,onderneemt ook geen actie om iets te doen.
zitten kan hij wel goed, maar dan moet je wel neerzetten want uit zichzelf doet hij niets.
ik begin mij nu wel een beetje zorgen te maken,of zijn er nog wel meer kindjes die wat later zijn.
groetjes
 
Hallo

Onze dochter is nu 10 maanden, ze zit goed en rolt door het huis. kruipen doet ze ook niet echt, ze schuift wat naar voren maar ze heeft bedacht met rollen kom je er ook dus waarom zou ik.
Ieder kind ontwikkeld op zijn eigentempo en er zijn genoeg kinderen die kruipen overslaan
Het zitten kan ze nu pas sinds een maand goed dus bij zo'n 9 maanden, we hebben het zitten eerst met allemaal kussens er omheen geprobeerd zodat als ze omvalt het niet hard gaat en op deze manier leren ze hoe ze om kunnen vallen en dat gaat over in hoe kan ik gaan liggen. en verder niet zo veel zorgen maken hoor, het komt allemaal vanzelf!

Groetjes.
 
Hoi,
Onze dochter zit alleen sinds ze 6 maanden was, nu ze net 9 maanden is wil ze continue lopen/staan, maar kan nog net niet zelf omhoog komen, kruipen doet ze al helemaal geen poging toe! We hebben zoon loop/zit autootje en hiermee rent ze letterlijk en figuurlijk door de kamer... En nog geen tand in haar mond.. dus maak je geen zorgen.. Groetjes van Fiona en Naomi
 
Hoi,
Mijn zoon kon een week voordat hij 6 maanden was voor het eerst kruipen. Nou ja, tijgeren, maar hij kwam vooruit, in plaats van achteruit wat hij eerst altijd had. Maar hij is altijd al een snelle geweest (draaien met 10 weken). Bij ons deed het ook veel goed om een kleed te kopen voor op het parket en hem daarop te leggen. Toen ging het kruipen steeds beter. Echt stimuleren kan je volgens mij niet hoor. Hoewel ik wel een keer heb gelezen dat je ze vanuit zit voorover kan laten zakken en dat ze dan een beetje in kruipstand terecht komen. Lijkt me sterk dat dat helpt, maar goed. Iedereen ontwikkelt zich anders. Het komt heus wel. (mijn kleine is nu bijna 9 maanden en die gaat nu overal aan staan).

Groetjes,
Machteld
 
Terug
Bovenaan