Kruipen?

Dit is wel normaal, bij ons was dat ook nu sinds paar dagen kruipt hij en staat ook. Komt van zelf goed mijn zoon is net 9 maanden oud.

Haha mijn dochter deed ook heel even handen en voeten, en daarna met 1 been onder zich. Kruipen op de normale manier heeft ze uiteindelijk nooit gedaan, met 11 maanden liep ze (miss omdat ze voor geen meter kon kruipen). Stimuleren deed ik door haar te lokken naar een blokkentoren bijv..

Wat leuk! Druk aan het oefenen dus! Wat wij ervaren hebben is dat je wel kunt stimuleren (door inderdaad iets leuks neer te zetten en te ‘lokken’) maar dat echt het helpen of leren niet werkt. Ze doen het op hun eigen tempo en er moet een soort knopje om in het hoofd heb ik het idee. En dan ineens lukt het! ?

Ik heb dit ook zo zitten bestuderen, en nog wel met leren lopen nu. Leuk is dat he?

Hier ging ze met 7 maanden tijgeren, en dat bleef een tijdje zo. Niet lang daarna kon ze wel op knietjes en handen zitten, en vanaf een maand of 10 rechtop op haar knietjes. Maar ze ging niet uit zichzelf zitten of kruipen. Dat verwachtte ik toen wel. Vanaf 8 maanden ofzo heeft ze dus een maand of drie gewoon stil gestaan op knieen en handen, en wel heen en weer schommelen. Ook in bed enzo. 

Met 10 maanden ging ze staan, en met 11,5 maand lukte dat goed overal, met vasthouden, en stapt ze ook langs meubels. Sindsdien kruipt ze ook, en gaat ze zelfstandig zitten. Nu is ze net een jaar en ik wacht dan weer op los staan en aan de hand meestappen. :) 

Maargoed, hier was het dus omgekeerd. Eerst staan en stapjes, en dan zitten en kruipen. 

Oh, en ik stimuleer niet, laat haar alleen oefenen als ze het duidelijk zelf wil doen. Dan is ze er klaar voor, is mijn gedachte daarachter.
Als een tentje staan doet ze nu om van staan weer terug naar de grond te komen, maar niet om vooruit te bewegen. 

Kan telkens niet reageren dus poging 3..
Thnx voor het delen van jullie ervaringen, hij komt wel vooruit maar dat is meer door een soort kikkersprongen ? kruipen of tijgeren zou ik het niet noemen haha. Op die knietjes zitten en naar voren en achteren bewegen doet hij ook al een poosje.
Waarschijnlijk weet ik over enkele weken wel waar deze nieuwe moves toe leiden ☺️

Terug
Bovenaan