Kruipen

Hoi,

Hoe oud waren jullie kindjes toen ze voor het eerst gingen kruipen? Mijn dochter is nu 9 maanden en maakt nog geen aanstalten om het te gaan doen. En hoe kun je het een beetje stimuleren?
Alvast bedankt!
Groetjes,

Ans
 
Volgens mij kruipen kinderen gemiddeld rond de negen maanden. Mijn zoon (nu 10 maanden) kroop met 8 maanden. Hij heeft nooit getijgerd en kroop meteen goed, zonder problemen voor en achteruit. Heel apart gezicht als ze nooit eerder aanstalten hebben gemaakt om te kruipen. Misschien doet je dochter dat ook wel.

Groetjes
Marit
 
Mijn zoontje is nu ruim 1 jaar.
Hij kroop ook pas met 10 maand.
Het komt vanzelf hoor.
Zo lag hij als baby altijd heel lang op zijn rug hij wou nooit draaien.En nu gaat alles zo snel achter elkaar. Hij heeft net sinds een weekje zijn eerste stapje gedaan,maar hij durft nog niet zo goed dus komt vanzelf
GRoetjes Bianca
 
Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en kroop met 8 maanden. Het komt vanzelf allemaal goed hoor!
Geniet nog maar even van de vrijheid, want mijn zoontje is momenteel vliegensvlug!


Groetjes,
Bernadet
 
Hoi,

Ik dacht ook altijd dat mijn dochtertje nooit ging kruipen, het leek er niet van te komen, ze maakte geen aanstalten. Ze ging eerst staan en stapjes zetten rond de tafel en ineens ging ze kruipen! Ze was toen net 10 maanden. Ze is nu bijna 11 maanden en kruipt het hele huis door, op avontuur door alle kamers. Ze stapt ook al heel goed en trekt zich overal aan op.
Het is in 1 maand inene heel snel gegaan, vind ik! Zo mooi om te zien, alleen wordt ze wel snel groot hoor!

Patricia
 
Mijn zoon is 10 maanden en maakt ook nog geen aanstalten om te kruipen. Wel staat hij al en zet hij zijn eerste stapjes rond de tafel. Met 8 maanden ging mijn zoon tijgeren. Wellicht lijkt mijn zoon qua ontwikkeling op de dochter van Patries. Ik maak me geen zorgen, een kind ontwikkelt zich toch op eigen wijze.
 
Hallo allemaal,
Mijn zoontje ging eerst tijgeren, hij was toen ongeveer 7 maanden oud. Nu is hij 9 maanden en begint echt te kruipen en trekt zich op aan alles wat los en vast zit. Hij stapt ook al vrolijk door de box en langs de tafel.
Groetjes Grietje
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Nou, ik hoef me geloof ik geen zorgen te maken als ik jullie ervaringen zo lees. Elk kind doet het gewoon in zijn eigen tempo...
Ondertussen lijkt mijn dochter zich alwel te willen afzetten met haar voetjes als ze op haar buik ligt, dus dat is al een begin! Verder draait ze zich meestal gelijk weer op haar rug, ze vindt er duidelijk niet veel aan op haar buik!
Ach, het komt vanzelf wel...
Groetjes,
Ans
 
Terug
Bovenaan