kruipen

hoi moeders ik heb even een vraagje, mijn dochter van 8 maanden kruipt nog niet ,wel zit ze nu goed, mijn vraag is wat is nou eigelijk de leeftijd ervoor. mijn dochter vab nu 4 jaar kroop pas met 11 maanden maar mijn jongste is met alles veel vroeger dan wat zei was, dus dacht automatische dat ze dan ook sneller ging kruipen maar het zit er nog niet in( wil dit zo graag) of ken je dit een beetje bevorderen ze zit nu ook in een loopstoeltje vind ze prachtig, rees door het hele huis.bvd een ongeduldige moeder..
 
mijn dochtertje, nu bijna 3 jaar, heeft helemaal niet gekropen. Wat we ook deden ze probeerde nog niet eens te kruipen ook niet op de billen te schuiven o.i.d. Met 14 maanden liep ze. Maar ieder kind is natuurlijk anders.
 
Mijn dochter kroop met 5 maanden, liep met 6 maanden langs de tafel etc. , maar liep pas los met 14 maanden. Als je kind met bepaalde dingen vroeg is hoeft dat nog niet te betekenen dat je kind overal vroeg mee is.
Misschien is het beter om het loopstoeltje weg te halen. Het lijkt mij dat ze daardoor misschien geen behoefte heeft aan kruipen omdat ze met dat stoeltje toch overal kan komen en hoger zit dan met kruipen. Maar dat je kruipen, lopen, zitten etc. echt zelf kan bevorderen geloof ik niet.
Ik heb het kruipen en staan etc. absoluut niet gestimuleerd, het los lopen wel een beetje. En het loslopen heeft juist het langst geduurd.

p.s. Ik had juist liever gehad dat mijn dochter laat was met kruipen, ik was namelijk nog lang niet hersteld en kon met 5 maanden al achter mijn dochter aanrennen want ze kroop gelijk als een speer.
 
Maak je vooral niet druk. Mijn zoontje kroop met 11 maanden en liep met 15 maanden. Volstrekt normaal dus.

Sommige kinderen zijn eerder, maar mijn zoontje was weer erg snel met praten en had b.v. met 3 maanden al twee tandjes en met 1 jaar had hij zijn volledige melkgebitje. Zijn energie ging kennelijk daar in zitten en zijn fijne motoriek ontwikkelde zich bij hem sneller dan zijn grove.

Nu is hij 2,5 en hij rent en klautert de hele dag!

Enne .... geniet er van dat ze nog zo lekker klein is, het gaat (hoe cliché) toch al zo snel!
 
Maak je vooral niet druk sommige baby's kruipen helemaal niet en beginnen gelijk met lopen. Mijn dochter was net 6 maanden toen ze het huis al door kroop, maar dat is ook vervelend, want ze zit overal aan.Ze kan inmiddels nu ze 8 maandeen is al aan een tafel staan en daar omheen lopen maar dit is heel erg lastig omdat ze nu overal aanzit en veel te klein is om te straffen.
 
Terug
Bovenaan