kruipen

Het lijkt er op dat mijn zoontje wil gaan kruipen. Hij trekt zijn beentjes al onderzich maar ligt dan met zijn gezichtje op de grond. Kan je hem op een of andere manier helpen om te zorgen dat hij zijn hoofdje omhoog houd. thanks
 
Hoe oud is je zoontje?

Door veel op de buit te liggen traint een kind zijn nek en rug spieren. Als je dit vaak stimuleert leert hij vanzelf hoe het moet.
Maar het is voor zo een kleine heel vermoeiend om zijn bol omhoog te houden dus lang zou hij het nog niet volhouden.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Mijn jongetje is nu 4 maanden. Hij vind het volgens mij niet zo leuk om op zijn buik te liggen. Hij begint dan te kreunen en te steunen en na een paar minuten te huilen! Het cb zegt dat ik hem regelmatig op de buik moet leggen om de nek- en rugspieren te trainen. Ik begrijp dit wel, maar vind het zo zielig voor de kleine. Hij tilt wel keurig zijn hoofdje op en draait zijn gezichtje dan van links naar rechts, maar ik merk dat hij het helemaal niets vind.
Wel vind hij het heel leuk om rechtop te zitten. Als hij op schoot zit, wil hij constant naar voren leunen en als ik hem draag probeert hij als het ware over mijn schouder te kijken wat er om hem heen gebeurt. Moet ik nu stug vol blijven houden en hem elke keer op zijn buik leggen of denken jullie dat ik gewoon maar af moet wachten tot hij zelf gaat omdraaien?
 
Mijn dochter vond het ook vreselijk als ik haar op de buik legde. Maar toen ze met 3 ½(!)maand zichzelf van de rug naar de buik kan draaien, is ze niet meer te stoppen. Nu nog leren hoe ze terug kan, want als ze het niet meer leuk vind op de buik gaat ze gillen. Het ergste is dat je haar dan weer op haar rug draait,maar dat zij zichzelf dan gelijk weer op de buik draait! Ach, zo blijf je bezig....
 
Terug
Bovenaan