Kruipen??????

Hoi,

Volgens mij is de gemiddelde leeftijd 9 maanden, maar sommige kindjes kruipen helemaal niet. Mijn dochter kruipt nu al (7,5 maanden). Ik weet niet of je ze het echt kunt leren, maar je kunt het misschien stimuleren door ze op de buik te leggen en een speeltje net buiten bereik te leggen. Ik heb ook wel eens gelezen dat je ze over je benen kunt leggen, zodat ze in de kruiphouding zitten maar niet belast worden.

groetjes,


Desiree
 
M'n eerste was 11 maanden en m'n tweede was 8 maanden toen ze kropen. M'n derde is nu bijna 10 maanden en moet zelfs het tijgeren nog ontdekken...

Ieder kind heeft z'n eigen tempo.

Het enigste wat je volgens mij kan doen is ze uitdagen, door bv. speelgoed net iets buiten hun bereik te leggen en voordoen.

Gr., Joke.
 
Hallo,

Ik heb nu een zoontje van 6 maanden die probeert te tijgeren, maar dit lukt nog niet. Ik vroeg me af vanaf welke leeftijd babies dat kunnen?

Groetjes Loekie
 
Hoi,

Mijn dochter heeft nooit getijgerd, vanaf 8 1/2 maand ging ze kruipen. Ze moeten dat zelf uit zien te vinden. Wat wel heel leuk is is een zachte bal. Als hij wegrolt kan ze daar lekker achter aan.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan