kruipen

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
ik was eigenlijk erg benieuwd naar kindjes die ook nog niet teigeren of kruipen
annique draait een beetje om haar as, en schuift af en toe wat achteruit maar echt teigeren of kruipen doet ze niet
ze wil alleen maar zitten op dr kont, ze vind t wel even leuk op de buik spelen maar niet te lang
is ze niet erg laat??? ze is 9,5e maand
verder is ze wel pienter en haar fijne motoriek is ook goed ontwikkelt,
laatst zat ze met een lange haar te spelen van mij, ik dacht wat heeft ze daar joh, haha
en ze pakt ieniminie pluisjes en kruimeltjes van de grond....

was wel benieuwd naar andere kids....
liefs een beetje bezorgde mama

Hoi bezorgde mama,

haha, volgens mij hoef je je helemaal geen zorgen te maken hoor!!! Twan is 9 mnd en kan net een paar weken ligt tijgeren. Hij is nog niet zo dat hij overal naar toe kruipt, maar het begint te komen. Het cb zei dat ze het tijgeren pas met een jaar hoeven kunnen, dus op zich komt het vanzelf..

Liefs Maaike mv Twan

Hoi hoi!

Voor Fabio geldt hetzelfde: kruipt niet, tijgert niet, rolt niet om.
Hij zit wel erg graag, staat sinds 2 weken, loopt een heel klein beetje aan de handen.
Hij kan nog niet zelf gaan zitten of staan.
Ik maak me er niet druk om hoor! Het komt vanzelf wel. Het gaat allemaal al zo snel, dus hij mag van mij rustig aan doen hoor!
Trouwens: het is nu nog wel lekker dat hij zich nog niet kan voort bewegen, anders heb je helemaal geen rust meer hihi

Groetjes van Cissy

Wieteke is ook zo'n luie donder!
Gelukkig heeft ze het rollen nu onder de knie, maar ze ligt toch het liefst op haar rug met haar voeten te spelen en te babbelen. Ze rolt vaak even naar haar buik om mij een plezier te doen en mijn blokkentoren om te gooien, maar al vrij snel rolt ze weer terug naar rug. Dit herhaalt ze wel regelmatig, ook om met ander speelgoed te spelen. Maar altijd rolt ze snel weer terug. Ze gebruikt het rollen ook nog niet om de kamer door te rollen. Verder zit ze heel goed, maar nog niet uit zichzelf.

Tja, en kruipen en tijgeren, daar lijkt ze nog nooit van gehoord te hebben. Wel makkelijk hoor, want die traphekjes zitten er nog steeds niet. En ik geloof ook niet dat die heel snel nodig zijn. Het zal vanzelf wel komen, kennelijk is ze motorisch niet zo snel met alles. Probeer haar maar zoveel mogelijk te stimuleren door het speelgoed net even uit handbereik te leggen, maar ze geeft het gewoon snel op. Ze vindt haar voeten en t-shirt vooralsnog heel interessant speelgoed.

En.....tijdens de forumdag had ik het heel gemakkelijk. Hoefde haar helemaal niet in de gaten te houden of achter haar aan te rennen (hihihi).

Groetjes,
Geeske mv Wieteke.

Hoidie hoi,

Wees maar niet ongerust hoor!
Die kleine van mij teigert al wel, maar ik heb te horen gekregen van mijn moeder dat ik toen ik een baby was weigerde om maar enig actie te ondernemen todat ik bijna twee was toen ben ik maar gaan lopen!, en alles was toch nog goed gekomen!!
gr Jo

Misschien bij een aantal al wel bekend; Meike zit sinds deze week en is 11 maand.
Verder wekt ze niet de indruk dat van plan is om te gaan kruipen o.i.d.
Haar zus kroop met 7 maand wat wij heel normaal vonden...... dus het mag duidelijk zijn dat ieder kind zijn eigen tempo heeft.

Wij zijn overigens wel bezig om haar meer te stimuleren en willen een fysio raadplegen, dus....

Succes
gr Renske mv Meike

Hoi Sandra,

Ik zou me geen zorgen maken hoor. Mijn zoontje van 22 juli (nu 10,5 maand) zat ook alleen maar op zijn kontje en draaide wat om zijn as.... tot vorige week. In 1 week heeft ie geleerd om zelf te gaan zitten, tijgeren en af en toe kruipt ie zelfs een stukje en trekt ie zich op aan de tafel. En dat in 1 week. En meneer heeft ook nog 1 tandje gekregen, z'n eerste!!!
Skip is altijd wat aan de voorzichtige, misschien luie, kant geweest.... maar daar heeft ie nu wel mee afgerekend.... hij tijgert van voor naar achter door de kamer. En hij speelt zeer fanatiek met de bal...... tot grote vreugde van papa hahahah.
Groetjes, Noortje mv Skip

hoi hoi

nou hier nog zo een...

sophie is dus net zo oud als annique (9,5 maand)

en glijdt achteruit( af en toe trekt ze een beentje onder haal billen,
draait om haar as, kan wel zitten, maar voor de rest vind ze het wel best!!!!!!

alhoewel ze soms wel heel graag naar een speeltje  toe zou willen kruipen,    
maar wat vaak resulteert in het feit dat ze er steeds verder vandaan glijdt..
mmm verkeerde versnelling ??

ik maak me er niet echt druk om, op cb zeiden ze dat ze het netjes doet wbt haar ontwikkeling.....

liefs tobi

Terug
Bovenaan