kruipen

Hoi allemaal!

we zijn even afwezig geweest,de kleine stinkmuis heeft namelijk buisjes gekregen!
hij is nog steeds bijna doof maar de druk is er af en hij heeft wat meer evenwicht.
wat gelukkig er in resulteerd dat ie eindelijk zelf kan gaan zitten.
mag ook wel met bijna 11 maanden!
maar nu wil hij ook gaan kruipen en staan.
in de box kan hij het laatste goed oefenen, maar het probleem is het kruipen.
op ons parket glijd hij zo erg weg dat het gewoon niet wil lukken en hij steeds op zijn buik of hoofdje land.

hoe ging dat bij jullie?
leerde de kleine het dan gewoon alsnog prima of hebben jullie maatregelen genomen?
en zo ja, welke?

Liefs Mama van Stinkmuisje Thijmen
 
hoi stinkmuis,

onze dochter (15 maanden) kruipt nog steeds niet. maar zij rolt de hele kamer rond.
dus ik zal zeggen probeer het ergens anders te oefenen met thijmen waarbij het minder glad is of anders een tapijt of kleed neerleggen.

ook is mijn dochter nog niet zo ver dat ze zelf kan gaan zitten, maar dat zijn we met fysio hard aan het oefenen.
 
Hoi hoi,

Wij hebben ook een gladde vloer, tegels, maar onze zoon heeft er heel even last van gehad. Wat wij wel doen is geen sokken aan trekken gewoon op zijn blote voeten zo kan hij zich goed afzetten. Hij is nu 10 maanden en kruipt sinds anderhalve maand. Daarvoor schoof meneertje vooruit als een zeehondje.

Groetjes,

Miriam
 
Ons dochtertje is nu 14 maanden en loopt op tegels. Om te zorgen dat ze wat grip heeft, heb ik haar al vrij snel anti slip sokjes aan gedaan of laat ik haar op blote voeten lopen. Wij hebben vloer verwarming dus de vloer is lekker warm. Voor het lopen schoof ze over de tegels op haar billen. Dit ging behoorlijk vlot!

Groetjes Esther
 
hoi,

Wij hebben thuis in de woonkamer marmer liggen dus ook constant glijpartijen. Toevallig kreeg ik van een vriendin een broekje met suedeachtige kniestukjes en ja hoor dat ging wel goed. ook vooral op blote voeten of knietjes, dat glijd minder maar ik weet niet of dat een optie is in NL op dit moment.
 
wij hebben laminaat, ook lekker glad dus/.... Het kruipen was idd heel even een probleem, maar ze gaan vanzelf de techniek en kracht krijgen om toch goed te kunnen kruipen.

Mijn dochter van 16 maanden loopt en rent nu zelfs met 'normale' sokken op het laminaat. Het komt vanzelf, het duurt bij een gladde vloer alleen wat langer. Als je kleintje bang is om te vallen zou ik er wel wat aan doen hoor, voordat ze té angstig worden....
 
Wij hebben laminaat, maar Sam is uiteindelijk vanzelf gaan kruipen. Hij heeft maanden getijgerd, en vond dat volgens mij prima,maar opeens had hij door dat kruipen minder koud aan je buik is :). En vanaf dat moment kon hij het opeens prima! Dus gewoon wachten tot kleine Stinkmuis er zin in heeft, hihi..
 
Mijn zoontje (laminaat, lekker glad ja) ging kruipen toen hij 13 maanden was (tijgeren met 11 maanden). Wel iets laat, maar hij is laat met alles.
Ik denk niet dat de vloer daar nu zo'n schrikbarende invloed op heeft gehad...

Inmiddels ligt er bij ons een groot kleed, maar zijn zusje van nu 12 maanden kan ook nog (steeds) niet kruipen... Dus zo positief heeft dat kleed nu ook niet gewerkt ; )).

Geduld, kruipen komt vanzelf.
 
Terug
Bovenaan