kruipen

Hallo allemaal!

Onze kleine meid is bijna 1 jaar. Vandaag op cb geweest en toen kwam uiteraard de vraag of ze kruipt. Nou niet echt dus. Ze draait wat rondjes op haar buik en duwt zich met de handjes naar achteren. Als we haar op de buik leggen en met haar "oefenen", dan heeft ze dat na een tijdje wel gezien en begint ze te huilen. Over een 1 maand moeten we terug naar cb om te kijken of ze dan wel kruipt en anders zouden we een fysio moeten inschakelen.....

Heeft er misschien iemand tips om haar te stimuleren bij het kruipen?

Ik maak me niet te druk er over...misschien slaat ze het kruipen wel over, maar tips en trucs zijn wel altijd welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes Peetje
 
hoi peetje,
mijn dochter is nu 16 maanden en kruipt nog steeds niet. wel rolt ze de hele kamer door.
wij krijgen nu ook fysio omdat ze nog niet van lig naar zit gaat.
dat doen we door haar op haar zij te leggen, dan een hand op haar heupje en de rest mag ze zelf doen. dat gaat erg goed moet ik zeggen.
wat je kunt doen vwb het kruipen is, als ze op haar buik ligt, haar knietjes onder haar buik schuiven.
ook nog een tip: als ze zit dan naast haar zijkant gaan zitten en haar dan naar jou toelaten komen, dus dat ze eigenlijk 'omvalt'. dan hebben xe gelijk de juiste houding
 
Wat heb je op de vloer liggen? Laminaat of tegels kruipen lastiger, vloerbedekking gaat veel makkelijker.
Verder heb ik niet zoveel tips. Succes.
 
Hier gaat het inmiddels al precies zo, maar ik heb haar gewoon in het begin echt laten liggen op de grond. Niet als ze echt ging huilen natuurlijk, maar een beetje mopperen dan mikte ik weer een speeltje wat dichterbij en vond ze het weer oké. Zo oefende ze ook haar armspieren. Misschien toch een idee om haar veel vaker op haar buik te laten liggen en oefenen! Mijn dochter heeft ook misschien aanleg ervoor, dus niet meteen onzeker worden, maar het was een idee! Mijn dochter is nu 6 maanden.
 
Terug
Bovenaan