Kruipen!!

Hoi allemaal,

Quinn is sinds een paar dagen begonnen met de beginselen van kruipen... Hij zet zn knieen onder zn kont en steunt op zn armen en probeert dan wat vooruit te komen. Dit lukt hem al een beetje om dan na 2 kleine stukjes weer ter aarde te vallen:) En dat vind hij best frustrerend af en toe. Verder groeit hij goed. Hij is nu 4,5 maand en meet ongeveer 69 cm en weegt iets meer dan 8 kilo. Begint nu lekker te brabbelen en vind liedjes zingen en voorlezen helemaal geweldig. Draaien van rug naar buik en andersom gaat vlekkeloos en hij kruipt de hele box door.. Hoe gaat het verder met jullie kids?

Groetjes Amanda

Wat is Quinn vlug met kruipen!

Hier gaat alles ook goed. Mijn zoon is nu bijna 5 maanden, weegt 5940 en is 62,5 cm.
Het rollen van buik naar rug doet hij sinds hij 10 weken was. rollen van rug naar buik is hij druk mee bezig geweest, en lukte af en toe, maar hij lijkt nu de moed even te hebben opgegeven, ik zie het hem niet meer doen.
Verder is hij lekker aan het brabbelen en sinds kort ook blazen en spetteren (tong uit mond en dan blazen), vind hij helemaal leuk.
Hij heeft zijn voetjes in bad ondekt, speelt er dan altijd mee, maar daar buiten zie ik het hem niet veel doen.
Liedjes zingen houd hij ook erg van.
T gaat allemaal wel erg snel, ze worden zo snel groot, maar ook deze fase is erg leuk, telkens weer nieuwe dingen ontdekken aan ze...

Nou Sven is al 70 cm en 9 kg... een flinke reus dus. Zit helemaal tegen de bovenste lijn in de groeicurve. Maatje 74 al. (mijn dochter was pas zo zwaar en lang toen ze 8 maanden was... niet te geloven toch?)
Omdraaien gaat ook gemakkelijk en hij probeert zijn knieën er ook al onder te doen. Hij schuift zich als het ware vooruit. Hij is enorm ondernemend maar raakt ook gefrustreerd als het niet lukt. Ik ben erg verbaasd dat hij met 4,5 maand al zover is.
Hij brabbelt al flink en is overal in geïnteresseerd. Hij probeert alles te pakken wat in de buurt is. En boekjes vindt ie ook erg leuk!
Hij is erg snel. Nooit verwacht, maar ik ben wel een beetje erg trots op m hoor.

Hey hey

wat leuk om te lezen allemaal.!!
en wat goed dat het allemaal zo goed gaat met alle kleintjes...
Djaimy doet het ook heel goed.
we zijn deze week bij het CB geweest voor zijn derde prikken... hij is nu 20 weken we liepen iets achter met de prikken ivm vakantie.
hij is 65,5 cm en woog 8 kilo alles gaat dus goed inmiddels heeft hij twee ondertandjes!! zo schattig om te zien die hagelwitte tandjes van hem.
vraag me af of het al handig is die meteen te gaan poetsen eigelijk?!! weet niet meer hoe ik dat met mijn oudste zoon deed.. die is inmiddels 12 dus das al weer een tijd gelee hahaha
Hij zit bijna zelfstandig echt raar om te zien liggen vind hij eigelijk helemaal niks.
Rollen doet hij sinds kort van rug naar buik.. maar dan wel alleen wanneer hij er zin in heeft!!
zijn voetjes zijn leuk als dat wiebel maar dat zitten vind hij geweldig hij zit dan ook helemaal recht op met rechte rug en houd zelf je hand vast soms laat die je hand los en heeft hij niet eens in de gaten dat hij helemaal alleen zit en dan in eens is die zijn evenwicht kwijt en gaat hij om ook dat vind hij helemaal geweldig!!
kortom bezigbaasje gelukkig...

we zijn zo trots op hem maar wat gaat het toch snel...
soms een beetje TE hoor!!!

liefs Shirl.

Hey,

@ Shirl: ik zou zn tandjes wel meteen gaan poetsen. Het wordt ook geadviseerd en ik denk dat je ook al wel met fruithapje ben begonnen en dat is toch een aanslag op die tandjes. Je kan ze er ook maar beter meteen aan laten wennen dan weten ze niet beter.
Leuk om te lezen dat het goed gaat met alle kleintjes. Quinn heeft idd het blazen ook al een beetje ontdekt maar doet dat maar af en toe. Zn voeten worden nu steeds interessanter en die gaan dan ook regelmatig richting zn mond maar ze belandden er nog niet:) En trots zijn we allemaal wel denk op onze ukkies, het blijven toch je kinderen!!!

liefs Amanda

Hoi,

Amy is nu bijna 20 weekje oud.
ze woog 3 weken geleden 7270 gram en was 66.5 cm. ben benieuwd wat ze nu gegroeid is.

Verder is ze druk met van alles. Draaid goed van rug naar buik. van buik naar rug lukt nog niet altijd en dat maakt het erg boos. verder speeld ze druk met het speelgoed en vind het geweldig er mee de gooien.ook haar voeten vind ze helemaal geweldig echt leuk om te zien. Ze maakt ook kruip bewegen maar komt nog niet echt hard voor uit. Verder kan ze al een paar sec zelfstandig zitten en trek ze zich met gemak op tot staan. wil het liefst alleen met zitten of staan.

verder is het een vrolijk meid die goed weet wat ze wil.

liefs van ons
Kletsen doet ze ook

@ droogje

nou vandaag hebben we een tandenborstel en tandpasta gekocht...!
idd kan der maar beter meteen mee beginnen.
jong geleerd... oud gedaan!! hahahah

liefssssss

Hoi,

Nou zo ver is mijn kleintje nog niet..
Mijn zoontje is bijna 20 weken en woog 2 weken geleden 6,7 kg. Ze hebben hem niet gemeten, maar ik denk dat hij tegen de 65cm zal zijn. (Hij past nog steeds in de Puckababy piep haha, dus hij is niet de langste). Hij kan al heel goed draaien van buik naar rug, hij is druk bezig om ook van zn rug naar buik te draaien. hij brabbelt heeeeel veel en kan goed zn speelgoed grijpen en vasthouden. Hij wil idd ook al zitten, maar kan het nog niet zelfstandig. Slapen in een gewone slaapzak gaat nog niet helemaal, hij wappert nog wel erg met zn handjes, dus ik ga toch maar de puckababy mini aanschaffen. Ik denk wel dat er tandjes aan het broeien zijn, hij kwijlt enorm en stopt zn handjes continu in zn mondje. Zn tandvlees ziet er ook wel dik uit.. maar goed ik voel zelf nog niets doorkomen. Een klein bezig ventje dus!

Terug
Bovenaan