kruitvat voeding

hallo
ik gebruik voor mijn baby nutrilon hypo allergeen maar wil overstappen op kruidvat voeding maar moet ik dan extra care gebruiken? kan ik zomaar overstappen? heeft iemand hier ervaring mee????

heeft iemand zowiezo ervaring met kruidvart voeding of andere eigenmerk het scheelt nl heel veel in prijs.

gr
 
wij zijn toen ons zoontje 3 maanden was overgestapt van nutrilon naar kruidvat. (zijn krampjesperiode was toen voorbij). We hebben er helemaal niks van gemerkt, behalve in de prijs natuurlijk ;-). Hij dronk het net zo gulzig als de nutrilon en kreeg geen vreemde verschijnselen o.i.d.. Dat gaat dan wel over de standaard voeding, met speciale voeding heb ik geen ervaring.
succes!

groetjes,
mammavanjoas
 
Wij gebruiken nutrilon omneo voor onze zoon van 16 weken. Dit nadat hij eerst 10 weken BV heeft gehad. Hij krijgt omneo ivm erge krampjes (die gelukkig over zijn inmiddels) Op internet had ik gelezen dat de voeding van het Kruidvat net zo goed zou zijn en gelet op het prijsverschil ben ik voor korte duur overgestapt. De omneo is bij het kruidvat de extra care 1 (of 2).
De voeding van het kruidvat beviel ons helemaal niet. Er zit geen JPM bij in en mijn zoontje ging er van spugen. Hij dronk het veel sneller wat weer krampjes veroorzaakte. Omneo heet wel JPM en is daardoor wat dikker. Het wordt rustiger gedronken waardoor krampjes ook minder zijn.
Ik weet niet waarvoor de hypo allergeen is maar dit
is onze ervaring met kruidvat extra care.
Succes in elk geval!
 
Wij hebben friso en kruidvat merk door elkaar gebruikt. Van het kruidvat hadden we de forte, voor een verzadigder gevoel. Nu zitten we inmiddels aan nummer 3, is bijna op, dus dan helemaal over op gewone melk.
Ik vind wel dat het kruidvatmerk moeilijker oplost.
En verder hebben we steeds de standaard gebruikt, dus met speciale voeding heb ik geen ervaring.

Groetjes, Peet, mama van Thijs, bijna 14 maanden
 
Hoi!
Geen probleem. Wij zijn met 6 maanden overgestapt (kan volgens mij ook met 3 maanden) en we hebben niets gemerkt. Het scheelt inderdaad veel in de prijs! :) Ik denk echt niet dat je per se Friso of zo moet gebruiken, van die dure merken. :)
 
Ben overgestapt op extra care 1.
Tis idd kwa bvoedingstoffen bijna gelijk. Tis wat dikker lijkt het maar opgelost merk je dat niet. maar voeg nog wel jbp toe tegen spugen.
Scheelt 6 euro per pak!!!!
 
Hoi de extra care van Kruidvat is niet perse Hypo Allergeen!!! Extra care voeding is wel zachter voor het buikje (beter te verteren) maar dus niet hetzelfde als hypo.

Etos eigen merk heeft wel echt Hypo Allergeen. (ca 10 euro) Deze gebruiken wij omdat mijn zoontje eczeem kreeg nadat ik van borstvoeding overgestapt was naar de standaard voeding. Na de overstap van de borstvoeding zijn we behoorlijk aan het zoeken geweest naar de goede voeding. Veel merken hebben we geprobeerd maar dan gebruikte ik wel altijd 2 verpakkingen (ong 2 weken) om de tijd te geven aan de voeding te kunnen wennen. M'n zoontje vond alles lekker! Nu gebruiken we al een heel poosje Etos en dat gaat prima.

Als je hypo gebruikt omdat je kindje een allergie heeft zou ik kiezen voor een hypo allergene voeding in plaats van extra care. Maar ben je gestart met hypo omdat dit (bijna) standaard geadviseerd word zou je extra care best kunnen proberen.
 
Terug
Bovenaan