ks

Wie heeft er ervaring met een keizersnee en wil deze
delen?
Heb gisteren wel een gesprek gehad met de anestesioloog maar maandag pas met de kraamverpleegkundige.

Alvast bedankt!

Liefs

Ik heb de 6de een ks gehad. Ik heb me hier niet op voor kunnen bereiden, het was een spoedkeizersnee. Wel met een ruggeprik gehad. Allereerst krijg je een infuus en een katheter, ik werd vervolgens naar de ok gereden en kreeg daar op de tafel de ruggeprik. Zaak is dat je goed stil blijft zitten, goed ademhaalt om eventuele pijn wat weg te ademen. Ik heb er zelf weinig van gevoeld en de mevrouw zei dat ze bij mij erg veel moeite hadden hem te zetten. Maar voor iedereen zal het anders zijn. De meeste mensen die ik gesproken heb over een ruggeprik hebben er weinig pijn bij gehad. Het meest stomme vond ik alleen het dooie gewicht van mijn benen. Doordat je zit bij het zetten heb ik de hele nacht het gevoel gehad dat mijn benen in gebogen positie hebben gestaan.
De prik werkt vrij snel, het schermpje werd opgezet en mijn buik werd ingesmeerd met een roze spul. Ik zat nog wat met mijn man te praten over wat ons allemaal gebeurde op dat moment en voor ik het wist werd er gezegd dat ik wat geduw en getrek zou voelen en toen hoorde ik onze kleine meid al huilen! Het ging zo snel.
Omdat ze een medisch probleem had werd ze snel bij me weggehaald en werd ik vervolgens dichtgemaakt.

De eerste nacht was heftig, helemaal toen de verpleging me wat ging opfrissen. Ik moest op mijn zij liggen en dat ging voor geen meter. Waar ik zelf het meeste last van heb gehad is toen mijn darmen weer op gang kwamen. Heel veel lucht wat ik niet kwijt kon, god ik heb nog nooit zo graag een poepie te laten, maar het wilde niet. Ze hebben uiteindelijk de lucht weg laten lopen met een buisje en wat was ik een ander mens daarna. Ik liep een stuk soepeler en kon zelfs in de rolstoel naar mijn kleine meid.

Nu 2,5 week later heb ik weinig last van mijn wond, ik merk dat ik wel sneller moe ben en echt mijn rust moet pakken. Ik vloei bijna niet meer en ik kan niet wachten tot de volgende 3,5 week voorbij zijn en ik weer de auto in kan, in bad mag etc...

Ohja de wond wordt dichtgemaakt met krammetjes. Die mochten er na 5 dagen uit bij mij. Mijn vader is verpleger, dus die mocht dat thuis doen bij me. Er zaten er ong 10 in en ze waren er met 3 min pijnloos uit.

Al met al is het mij alles meegevallen, en hoop dat het voor jou net zo zal zijn!

hoi, ik heb in januari 2010 een keizersnede gehad.

het was niet gepland, het was een spoedkeizersnede. ik heb 19 uur weeën gehad, geperst, vacuümpomp erbij maar m'n zoon zat zo vast in m'n bekken, dat z'n hartslag weg viel. toen is besloten tot een spoedks. ik weet nog dat ik een katheter kreeg, dat was erg vervelend omdat ie over m'n zoons koppie heen moest dus m'n plasbuis zat aardig in de verdrukking. ik weet nog dat ik spiernaakt op de operatietafel zat voor m'n ruggeprik, ik geloof niet dat ik daar iets van gevoeld heb want zat middenin m'n persweeën. toen ze prik hadden gezet, voelde ik eerst m'n benen tintelen en al gauw voelde ik helemaal niks meer. dat was echt zo'n ongelooflijke verademing na al die pijn! voor ik het wist, was m'n zoon al geboren, helemaal gezond maar wel met een vervormd hoofdje door de pomp etc. dit is wel weer helemaal bij getrokken.

het herstel was niet heel gemakkelijk. ik kon de volgende dag nog niet lopen, de dag daarna kon ik weer wat uit bed komen en ben op de derde dag naar huis gegaan. ik had mezelf achteraf veel meer rust moeten geven, want ik liep na 4 dagen alweer boodschappen te doen in het centrum. al met al is het me reuze meegevallen achteraf, ik had onderhuidse hechtingen die vanzelf oplosten. ik ben in mei uitgerekend van de tweede, en zit weer heel erg aan een ks te denken. het is een operatie, maar als je jezelf de tijd geeft om goed te herstellen, valt het wel mee. succes!

Hoi,

Ik heb 5 jaar geleden en bijna 5 weken geleden een ks gehad. Ze zijn me beide erg meegevallen ondanks dat de laatste een spoedje was. Beide was met ruggenprik en dat ging prima, had ook al snel t gevoel weer terug in mijn benen en daarmee ook de pijn maar lang leve de morfine. Beide waren aan t eind van de dag en die dag ben ik uiteraard niet meer uit bed geweest. Werd gewassen op bed en catheter zat er in tot de volgende dag. De volgende morgen haalden ze m eruit en ben ik uit bed gegaan. Onder de pijnmedicatie weliswaar haha. Zo ging t elke dag een btje beter. Na 3 dagen naar huis en daar heel rustig aan gedaan. Heb lekker veel op de bank gelegen en gezeten en was blij dat ik na een week ongeveer weer op bed op mijn zij kon liggen. Daarna ging t alleen maar beter. Nu 5 weken later doe ik alles weer maar eigenlijk pas sinds vorige week. Heb nu nergens meer last van (alleen vloei ik nog steeds en dat ken ik niet van de eerste daar was t na een week over maar vraag t wel aan de gyn de 6e). Ook ik heb onderhuidse hechtingen maar die zijn nog niet opgelost en verder zit mijn wond netjes dicht en ziet er goed uit. Neem echt je tijd om te herstellen anders kom je je zelf echt wel tegen. Geef t aan als t pijn doet, neem die pijnstilling zoveel je nodig hebt. Veel succes!!

xx

Hoi,
Ik heb zelf een paar weken geleden dezelfde vraag gesteld en nu kan ik er zelf antwoord op geven.

Echt het valt ontzettend mee!!! Ik keek er ook enorm tegen op en heb uiteindelijk ook een spoedkeizersnee gekregen. De ingreep zelf is echt pijnloos. Het voelt misschien wat raar omdat je mensen aan je voelt trekken maar dat is het dan ook.

Je moet er gewoon rekening mee houden dat het een operatie is. En van elke operatie moet je herstellen. Toen mijn catheter er uit was en ik voor het eerst naar de wc moest had ik ook veel pijn maar niet ondraagelijk. En de tweede keer dat ik ging was het al weer een stuk beter. Ik ben nu een week verder en voel me eigenlijk heel erg goed. Natuurlijk heb ik nog last van een trekkend gevoel van de hechtingen maar dat is het dan ook. Het verbaast mij hoe snel je er van kunt herstellen.

Natuurlijk zal het voor iedereen anders zijn. Maar echt het is niks om je zorgen over te maken!!
Liefs nelie

Terug
Bovenaan