kuitkramp

Ik heb de laatste weken steeds vaker last van kuitkramp 's nachts. Erg pijnlijk en vervelend. Vannacht wilde ik me omdraaien in bed en had ik opeens kramp in beide benen, pijnlijk dat dat was! Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie tips hoe ik dit kan verminderen???

Groetjes Anja

Ik heb er ook af en toe last van. Tot nu toe gaat het wel, misschien een keer in de week kramp. Geen goeie tips, alleen om voorzichtig je benen te strekken en optrekken in bed, zodat de kramp er niet zo snel inschiet. Verder is het helaas niet te voorkomen.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Ik heb er ook last van, net als vorige keer. Het enige wat je kan doen is of je been strekken en je tenen naar je toe trekken, maar dat is moeilijk soms door de pijn. Als je een partne rhebt die snel wakker wordt 's nachts en het kan doen is het super. Anders moet je gaan staan en je kuitspieren strekken! Dus andere been voor met knie gebogen, leunend met 2 handen tegen de muur, pijnlijke been achter met  knie gestrekt en de hiel in de grond duwen. Dan trekt het weg. Er zijn allerlei theorieen waraom je het zou krijgen, maar ze zijn er niet uit. Gewoon strekken dus jammer genoeg! Succes,

wendy

Wow ja, hier is de kramp ook weer toegeslagen. Vanmorgen was ik er even niet bedacht op en in twee bene tegelijk, whaaaa. Heb het ook in mijn voeten, dat is helemaal naar. Maar idd helpt tenen naar je toe wel, alleen ben je wel gelijk wakker. Leuk hè, die zwangerschapskwaaltjes.
Overigens ging bij mijn vorige zwangerschap de kramp tegen de 28 weken weg maar werd ingeruild voor maagzuur...

Ik heb soms ook wat last van kuitkramp, niet dat het er ineens inschiet maar meer dat je flinke spierpijn hebt in je kuiten. En ik ben toch echt te lui om te sporten dus darvan is het niet..
Ook merk ik dat ik me veel beter voel als ik de hele dag een beetje beweeg i.p.v. de hele dag zitten. Ik heb een kantoorbaan waar ik vaak 'vergeet' om even wat de bewegen. Als ik dan omhoog kom voel ik mijn spieren helemaal vast zitten en moet ik echt moeite doen om op gang te komen. Ook aan het einde van de dag heb ik dan pijn aan de voorkant van mijn onderbenen. Misschien omdat door het te veel zitten de bloedsomloop niet goed is en mijn onderbenen daardoor niet goed genoeg doorbloed zijn. Ik probeer zo min mogelijk met mijn benen gekruist over elkaar te zitten en regelmatig even wat te bewegen.

Terug
Bovenaan