Kuitkramp...

Hallo mede zwangeren,

Ik heb sinds vorige week enorm veel last van kramp in mijn kuiten... Dit gebeurd als ik net lekker in bed lig en in slaap val, dan schiet de kramp er ineens in en sta ik te janken naast bed...

Iemand dit ook wel eens gehad?
Hoor namelijk in mijn omgeving dat het ook 1 van de bekende zwangerschapskwaaltjes kan zijn maar kan er niets over vinden.

gr.
Jolanda

Hoi Jolanda,

Hier ook iemand die regelmatig krampen heeft, vooral 's nachts of als ik net wakker wordt en mij even lekker uit rek!
Ik heb het niet alleen in de kuiten maar ook in mijn voeten, die trekken dan helemaal krom.

Het is inderdaad een vervelende zwangerschapskwaal waar je maar moeilijk van af kunt komen.

Het enige wat wel eens wil helpen is overdag een paar keer flink rondjes draaien met je voeten. Dit kan eigenlijk overal dus doe het dan ook vaak genoeg. Ik heb dit geleerd op zwangerschapsgym toen ik van de eerste in verwachting was.
Het verminderd je klachten maar helemaal weggaan doen ze niet.
Op het moment dat ik toch weer kramp heb, stap ik snel uit bed en ga lopen. Het doet dan wel even pijn maar de kramp is er dan bij mij snel uit!

succes en ik hoop dat mijn tips je ook een beetje helpen!

groetjes mamajb
25 wk + 5 dgn

Oh ja, dat rondjes draaien met je voeten helpt ook goed als je last hebt dan koude voeten.
Je moet ze eigenlijk beide kanten opdraaien, eerst rustig maar daarna flink draaien hoor, anders worden je spieren niet goed warm.

succes!

Hi Jolanda,

Ik heb er zelf nooit last van gehad met mijn eerste zwangerschap en nu ben ik pas 12 weken. Maar wat ik destijds op de yoga hoorde, was dat sunlight zeep kon helpen! Tussen je voeten leggen. Ik zag toevallig van de week in de supermarkt die zeep staan en ik dacht er over om die mee te nemen. Schijnt ook te helpen als je last van onrustige benen hebt.

Of het werkt weet ik dus niet uit eigen ervaring, maar ik hoorde het toen. Misschien heb je er wat aan.

Gr. Tamara.

Hoi,
Ik heb er in mijn vorige zwangerschappen ook last van gehad, verschrikkelijk pijnlijk.
Ik heb ook gelezen dat een stuk sunlight zeep werkt, echter nooit geprobeerd.
Succes er mee.
Groetjes

ik heb er ook last van gehad tijdens mijn zwangerschap. ik maakte dan altijd mijn man wakker en die trok dan mijn tenen naar me toe en dan ging het eruit. Sterkte ermee!

Hallo,

Ik heb ook regelmatig last van kramp in mijn been en voet. Dit had ik ook bij de eerste zwangerschap. Ik heb als advies gekregen aardig wat bananen te eten en te zorgen voor genoeg ijzer, bijvoorbeeld via het innemen van Floradix (ook goed tegen vermoeidheid). Dit helpt, maar ik heb toch nog af en toe kramp. Als ik kramp heb maak ik mijn partner wakker (nou, die wordt dan vanzelf wakker!) en dan duwt hij mijn voet meteen in 90 graden, zelf kan ik de boel dan namelijk gewoon niet meer bewegen. Dan ebt de pijn weg in een paar seconden. Ja, beetje onhandig zo, maar ik krijg het niet voor elkaar om zelf naast mijn bed te springen o.i.d., ik heb namelijk ook last van bekkeninstabiliteit en dat is op zijn ergst als ik (een paar of de hele nacht) gelegen heb.

Groetjes, Sara

Ik had bij de tweede savonds veel last van kramp, maar gelukkig niet in bed (als je net lekker wilt gaan slapen).

Bij mij hielp het een beetje om veel te bewegen overdag. En manlief laten masseren hielp ook iets. Maar eigenlijk bleef het toch wel tot de bevalling. En toen was het als sneeuw voor de zon verdwenen. Gelukkig.

Maar helpt googlen op allen kramp en zwanger niet? Want volgens mij ben je acht de enige niet, hoor.

Terug
Bovenaan