kun je de eerste weken van de zwangerschap voelen?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik vraag me af of je de eerste weken van de zwangerschap kunt voelen. Ik ben gestopt met de pil. En nu voel ik sinds een week of 2 iets dwarelen onderin mn buik, het voelt echt op de plek waar mn baarmoeder zit.
Bij mijn tweede voelde ik precies mn eisprong en hebben we op dat moment (toevallig) gevreeen, en wist ook meteen dat het raak was.
Nu voel ik mn eisprong niet, maar heb wel lichtelijk mensturatiepijn. En dat dwarelen (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) heb ik nog nooit eerder gevoelt.
Het is nog te vroeg om te testen. Maar vraag me af of meedere meiden dit gevoelt hebben.
Wij zijn overigens bezig voor onze derde.

Groetjes, Risje

Hoi Risje,

Ik heb geen 'gedwarrel' gevoeld. Wel lichte menstuatiepijn. Eigenlijk een week voor ik ongesteld had moeten worden. Dus ik dacht... bah ben weer te vroeg, en heb met mijn vriendin samen 2 flessen rose soldaat gemaakt (was nog een gezellige avond).

En anderhalve week later stond ik dus met die positieve test te gillen op het toilet.

Die 'menstuatiepijn' die ik voelde was dus waarschijnlijk het innestelen geweest. Ik kreeg in de week die volgde ook wat gevoeliger borsten, maar dat viel me eigenlijk pas achteraf op, omdat ik dat ook vaak vlak voor mijn menstruatie heb.

Je zou dus best zwanger kunnen zijn, maar ja.... je weet het pas zeker als je straks die test hebt gedaan. Ik zal voor je duimen... Laat je weten wat de uitslag is?

Tamara
11 weken

Hoi Tamara,

Hoe lang zat er tussen dat je de mensturatie pijn (innesteling) had en de positieve test?
Ik zou graag willen weten wanneer ik kan gaan testen.
Dit is namelijk de eerste maand nadat ik gestopt ben met de pil, dus ik weet niet wanneer ik mn eisprong heb gehad. Ik was vroeger ook al heel ongegelmatig.

Groetje, Ris

Hoi,

Er zat een week en 4 dagen tussen. Ik heb getest toen ik 3 dagen over tijd was. Op de ochtend van onze trouwdag. Dat was dus een mooi cadeautje :)

Je kunt al testen als op de dag dat je ongesteld zou moeten worden. Maar als je onregelmatig bent kan het zijn dat je negatief test en toch zwanger bent. (gewoon paar dagen later weer proberen dus)

Groetjes,

Tamara

Ik heb vamorgen getest. Maar was negatief (had ook eigenlijk niet anders verwacht). Volgend weekend ga ik misschien nog een keertje testen. De buikpijn die ik voelde was afgelopen dinsdag dus dat was 5 dagen geleden. Nog te vroeg dus om te kunnen testen.

Hallo

Wij hebben een test gedaan 4 dagen voordat mijn NOD er was.
Ik voelde dat ik weer zwanger was van een tweede kindje!

Had last van mijn tepels vooral savonds als ik geen bh aan had.
Was iets prikkelbaarder.
Was veel emotioneler
Had ook al eerder ontzettende menstruatiekrampen terwijl het nog een week moest duren!

En mijn gevoel zei ZWANGER!

Ook deze keer had ik het goed want we  zijn ZWANGER!

( verder weet ik ook niet echt zeker of ik nou wel of niet een eissprong voelde)

Groetjes

Diarich

Terug
Bovenaan