kun je innesteling voelen en zo ja, hoevoelt dat dan?

Hallo meiden,

Ik heb sinds gisteren nare steken in mijn buik. Ik zit een paar dagen
voor mijn NOD en ik vroeg mij af of je een innesteling kunt voelen,
zonder dat je bloedverlies hebt. Want anders is het misshcien wel een
blindedarm ontsteking ofzoiets. Het is geen contstante pijn maar meer
steken bij bewegen. Gisteravond met sporten kon ik ook niet goed mijn
buikspieren intrekken. Ik heb dit nog geen enkele maand gehad dus ik
dacht laat ik eens testen...negatief natuurlijk....

Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee?

Thanx,

Manon

Hey Manon, ik voel ook van alles en nog wat. Zit nog 9 dagen voor m'n NOD maar ik heb het gevoel of ik steeds eisprongen heb.... errug vreemd.
Hoop echt voor je dat je zwanger bent. Ik weet nog wel van m'n zwangerschap dat ik steeds overal steekjes had en vooral wat verder in de zwangerschap.

Succes!!

TeHa

Hai Manon,

Volgens mij vindt de innesteling zo'n week na de bevruchting plaats, dus meestal ook zo'n week vóór je NOD. Klopt dat een beetje met jouw cyclus?

Spannend hoor, ik duim voor je!

Liefs, Nina

Toen iemand die ik ken in het ziekenhuis terecht kwam voor wat later een blinde darmontsteking bleek te zijn werd haar meerdere keren heel nadrukkelijk gevraagd of ze misschien zwanger kon zijn.
Kennelijk lijkt de pijn daarop maar ik weet niet in welk stadium van de zwangerschap dat dan zou zijn.
Ik weet wel dat ik zelf rond mijn eisprong meerdere keren erge pijn had waarvan ik soms dacht: 't Is dat het aan de linkerkant is anders zou ik denken dat ik een blinde darm ontsteking had.
Of de innesteling zelf te voelen is weet ik niet maar als er eenmaal een innesteling heeft plaatsgevonden is je lichaam wel heel druk bezig en misschien dat daar dan ook krampen of steken bij komen kijken. Helaas, daarover kan ik nog niet uit ervaring spreken.  

Maisie

Hoi Manon
Ik had laatst ook enorme steken in mijn buik 's nachts net boven je schaambot.
Ik had toen echt zoiets van zou dit het nou zijn (innesteling)
maar ik heb geen innestelingsbloed gezien. Volgens mij heeft niet iedereen dat.
Ik moet nog ongesteld worden (of niet natuurlijk) dus ik kan je er verder ook niks zinnigs over vertellen.
Succes!!
Groetjes Rene

Hoi!

Achteraf kan ik heel goed merken vanaf welk moment de eicel zich ingenesteld had. Ik heb een paar dagen flink diarree (sorry!) gehad en had ook de hele tijd hetzelfde buikpijngevoel als ik ongesteld moet gaan worden. Dat verwachtte ik dus ook te worden en ik liep constant met tampons in mijn tas en broekzak voor het geval dat, maar alles wat er kwam.. geen menstruatie!
Thuis (we waren op vakantie) keek ik in mijn agenda en toen bleek dat er wel eens iets anders aan de hand kon zijn!

De innesteling zelf heb ik niet bewust gevoeld, maar ik had dus wel meteen erna buikpijn.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes, Harma

Hai Manon, ik heb de innesteling deze keer heel goed gevoeld. Ik riep op die dag tegen mijn collega dat het leek alsof mijn baarmoeder aan het oprekken was. En dat ik bandenpijn had. Toen realiseerde ik me niet dat het de innestelingsdag was. Kort daarna bleek ik daadwerkelijk zwanger te zijn en heb ik via babybrabbel de uitgerekende datum berekend. Daar stond ook bij op welke dag de innesteling had plaatsgevonden en die klopte precies met de dag waarop ik al die rare steken en borreltjes voelde. Dus inderdaad, ik denk dat je de innesteling kunt voelen.
Groetjes Cato

Maisy, die vraag bij de  blindedarmontsteking hebben ze mij ook gesteld toen ik een nierbekkenontsteking had. De pijn daarvan lijkt inderdaad op een zwangerschap, maar dan wel een buitenbaarmoederlijke. Vandaar die vraag of je zwanger bent. Als je zoveel pijn hebt is het geen "normale" pijn, dan is er vaak sprake van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

A vandaar! Ik vond het al zo'n vreemd verhaal dat blindendarmontstekingspijn (lang woord) op zwangerschap leek. Ik zag hoeveel pijn mijn man had toen zijn blindedarm ontstoken was en dacht nog: Als dat zwangerschapspijn is kan ik het nooit lang geheim houden!

Maisie

Terug
Bovenaan