Kun je meerdere testen in urine doen?

<p>Misschien een gekke vraag. Maar als ik urine opvang in een potje en hier meerdere staafjes van diverse merken in doe....Werkt dit dan ook? Of kan je echt maar 1 test per ochtenurine doen?</p><p>weet iemand dit? :) Groetjes m </p>

Ja dat kan, maar is denk ik niet heel zinvol. Mijn advies zou zijn om 1 test te doen en als die negatief is en je menstruatie blijft uit na een paar dagen opnieuw te testen. Zonde van het geld voor die andere testen. 

Maargoed het kan dus wel volgens mij.

Het is niet alsof een test de hcg uit het potje zuigt. Er zit gewoon een waarde/level hcg in de urine. En de test moet voldoende urine hebben om die waarde te meten. 
Meerdere testen is natuurlijk niet noodzakelijk. Maar wil je bijvoorbeeld een digitale test doen/bewaren als een streepjes test licht positief lijkt kan dat gewoon. Wil je de urine wat langer bewaren dan kan dat in de koelkast. 

@sylvestertje ja precies dat bedoelde ik! Stel je wil weten hoeveel weken en het is nog heel pril is de ochtenduren het beste. Maar in de koelkast bewaren is wel een goed idee! 
spannend moet nog even een week geduld hebben tot ik kan testen .... :) 

Hopelijk over een weekje goed nieuws! En de digitale testen hebben vaak wat meer hcg nodig dus dan is ochtendurine wel handig inderdaad.. :). En om nu direct een digitale test te doen is wel zonde van je geld! 

Ja spannend! In welke ronde zitten jullie? 
dat wachten vind ik toch het lastigst Haha. Heb ook nog geen regelmatige cyclus, dus geen idee wanneer ik dan eventueel een vroege test zou kunnen doen. 
misschien dan toch wat langer wachten.. 

Trouwens hebben jullie ook moeite met testen voor je naar werk moet? 
stel je bent zwanger en je moet de hele dag werken terwijl je eigenlijk je hoofd er niet meer bij heb! Wat zouden jullie doen?? Dan wachten tot je vrij bent of gewoon gaan werken? 

Ik ben zelf inmiddels zwanger (15 weken) maar wenste jou veel succes ook!
Ik werk vanwege Corona al 5.5 maand thuis. Dus ik testte wel op werkdagen. Maar was dan toch alleen thuis.
Uiteindelijk testte ik op een middag positief (10dpo) omdat ik zo'n sterk voorgevoel had. En ik was wel even van slag...
Met een onregelmatige cyclus moet je voor NOD uitgaan van je langste cyclus. Ik vond zelf de ovulatietesten erg fijn! Gebruikte die van de action. 

Terug
Bovenaan