kun je ook temperaturen met een digitale oorthermometer?

Hallo, ik lees telkens over temperaturen en vind het niet zo'n gek idee om daar zelf ook mee te beginnen. Maar ik heb niet zoveel zin in zoveel gedoe 's morgens en wil het liefst de temperatuur met een digitale oorthermometer meten. Weten jullie of dat betrouwbaar genoeg is?

Hé hallo,

Ik ben nu zelf voor de tweede maand aan het temperaturen.
Ik doe het rectaal, altijd op dezelfde tijd.
Dit wordt ook wel aanbevolen.
Het schijnt dat rectaal temperaturen nauwkeuriger is dan met een oorthermometer.      
En soms zijn de verschillen in temperatuur niet zo heel groot.

Ben je trouwens ook op de hoogte van de site www.fertilityfriend.com ?
Hier kun je online je temperatuurlijst bijhouden en wordt je eisprong berekend.
De site is wel engelstalig, maar ik vind het een erg prettige site.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en dat je snel zwanger mag zijn natuurlijk!

Liefs,

Twinkel3

mijn ha vertelde me dat temperaturen met een oorthermometer niet echt betrouwbaar is,

het wordt inderdaad aanbevolen om het  rectaal te doen..

zelf heb ik daar ook geen zin in elke ochtend dus ik hou het gewoon bij oraal.. en mijn temperatuur is heel constant

Liefs Iris

Voor zover ik weet makt het niet uithoe je tempt. Als je het maar elke ochtend om dezelfde tijd doet en voordat je uit bed stapt. Het enige verschil is dat je temperatuur met de verschillende manieren afwijkt. Je rectale temp is anders dan je orale temp en anders dan je oortemp. Je moet gewoon een manier kiezen die jij prettig vindt. Als je een paar maanden je temp bijhoudt, moet je kunnen zien hie je cyclus verloopt.

Ik temp zelf oraal en kan mijn cyclus er erg goed mee bijhouden.

groetjes,
Dion

Hey.

Ik vind ben zelf niet zo weg van een oorthermometer.
Als je hem net iets schuiner in je oor houd dan de vorrige keer dan wijkt hij meteen een paar 10e af. Heb hem gekocht voor onze dochter omdat ze helemaal door het lint ging als er rectaal getempt werd.
Net wat de andere meiden zeggen, ze adviseren idd om rectaal te tempen. Temp. naast je bed leggen op je nachtkastje en met 2 a  3 min. kun je weer verder slapen......

Succes
Groeten van Miena.

Terug
Bovenaan