Kun je te LANG wachten met het aflezen zwangerschapstest?

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, en misschien weten jullie het antwoord.

Vanmorgen heb ik een zw.test gedaan, 4 dagen voor mijn NOD.

Er staat dat je het resultaat na 3 minuten kan aflezen, maar het moet wel binnen 5 min.
Nu heb ik een kwartier gewacht, en er kwam een licht positief resultaat. Er staat een streepje.

Ben ik nu zwanger of niet, mag ik al een beetje juichen?! En kan het uberhaupt dat je een positief resultaat krijgt als je te lang wacht?

Ga zowiezo in het weekend nog een keer testen.
(we zijn namelijk alweer 5 maanden bezig voor een tweede kindje..)

Alvast bedankt!

Groetjes Linda

hoi linda

als je idd te lang wacht met het aflezen is je resultaat niet betrouwbaar.  3 maanden geleden had ik ook getest en die was negatief. na een minuut of 20 werd ie positief en ik was echt niet zwanger. die maand erop wel maar werd helaas een miskraam. nu weer helaas een negatieve test..
sterkte en succes
liefs bianca

Hey linda,

Uhhh volgens mij ben je zwanger hoor!

Ik zou als ik jou was morgen naar de winkel rennen om een digitale clearbleu test, als daar zwanger staat kan je dat 24 uur later nog zien!  
En wat is er nou leuker om het woord ZWANGER te zien.

Heel veel succes groetjes mirjam.

Hoi,

Ik zou helaas nog niet te vroeg juichen. Als je te lang wacht ontstaat er soms een indroogstreepje. Dat ik dus gewoon urine wat aan het opdrogen is en dan een streepje achterlaat. Dit betekend helaas niet dat je dan zwanger bent. Als je zwanger bent ontstaat het streepje echt binnen de tijd.
Hoe frustrerend het ook is je kan echt het beste nog even wachten tot je nod en dan nog een keer testen. Ik hoop voor je dat er dan binnen de tijd een mooi tweede streepje onstaat.

succes!!

Terug
Bovenaan