Kun je ze leren terugrollen?????

A

Anoniem

Guest
Ik heb een probleempje met mijn dochtertje. Ze is nu zes maanden en sinds ze vier maanden is kan ze omrollen. Dat wil zeggen, van rug naar buik. Terugrollen dus niet. Eerst was het geen probleem maar nu gaat ze het in bed dus ook doen. Zou ik op zich niet zo'n probleem vinden, als ik maar zou weten dat ze terug zou kunnen. Kun je ze dit leren? Mijn andere kinderen leerden het allemaal vrij snel nadat ze van rug naar buik gingen, maar Liv leert het maar niet!!!
Heeft iemand tips?
Groetjes, Ivy

Hoi,
het is vast wel iets wat je kunt stimuleren. dus af en toe een zetje geven zodat ze omrolt, dan leert ze het gevoel een beetje kennen.

(Succes absoluut NIET gegarandeerd, haha, wij proberen onze dochter te leren rollen van rug naar buik, ze kan het al een paar weken bijna, maar nét niet helemaal!)

Overigens heb ik me ook wel eens laten vertellen dat wanneer kindjes zelf kunnen rollen, het niet erg is als ze op hun buik slapen, omdat ze dan sowieso hun hoofd goed kunnen draaien.

groetjes
Mandarijn

Hoi Mandarijn,
Bedankt voor je antwoord. Ja, stimuleren doe ik ook al een tijdje en mevrouw vindt het heel grappig, maar zelf doen, ho maar. En van mij m`ag ze op haar buik slapen hoor, maar dat doet ze niet, ze gaat alleen maar huilen. Helaas. Nouja, ik moet maar gewoon wat geduld hebben denk ik.
Groetjes,
Ivy

Het komt echt vanzelf, Ivy!
Maaike is nu 6, 5 maand en kan sinds ze 3,5 maand is omrollen van rug naar buik, maar pas sidns een week   of 3 terug (en dan nog niet echt met beleid, maar KNAL!)
Ze wilde op een gegevn moment gewoon een speeltje hebben dat net buiten haar bereik lag,  was ernaar aan het reiken en ineens viel ze om! Sindsdien kan ze het, maar doet het niet vaak, hoor!  

Terug
Bovenaan